در دیدار مدیرعامل شرکت مخابرات استان با فرماندار اردکان:
فرماندار اردکان در دیدار با مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد بر لزوم تسریع در رفع مشکلات مخابراتی شهرستان اردکان تأکید کرد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در این نشست با تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه زیرساخت‌های مخابراتی شهرستان اردکان گفت: خوشبختانه شهرستان اردکان در این زمینه از شهرستان‌های پیشتاز استان است و انتظار می‌رود کمبودها و نواقص احتمالی نیز به‌سرعت برطرف شود.
 
فرماندار اردکان در ادامه به بیان مشکلات مخابراتی در دو حوزه شهری و روستایی پرداخت و افزود: در بعضی نقاط حساس و مهم، اختلال در آنتن‌دهی تلفن‌های همراه مشاهده می‌شود که در مواقع اضطراری ممکن است مشکل‌ساز شود.
 
وی گفت: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، جاده کوره‌های آجرپزی، جاده حاجی‌آباد زرین و جاده اردکان یزد از محورهای مواصلاتی هستند که بیش‌ترین اختلال مکالمات در آن‌ها گزارش شده است.
 
مقیمی همچنین بر لزوم رفع مشکل در روستاهای زرجوع و مزرعه میرها و نیز مجتمع‌هایی نظیر شهرک صنعتی اردکان و گندله‌سازی تأکید کرد.
 
فرماندار اردکان گفت: شهرک ریحانةالنبی، مسکن مهر فاز ۲، محدوده کارخانه نساجی سیدالشهدا و رینگ شهری در محله قطب‌آباد اردکان و نیز شهرک‌های ولایت و شهرک جدید در بخش عقدا نیز با مشکل تلفن ثابت مواجه‌اند که انتظار می‌رود با نگاه ویژه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی و رفع مشکل شوند.
 
مهدی مقوم مدیرعامل مخابرات استان یزد نیز در این جلسه از راه‌اندازی نسل چهارم اینترنت تلفن همراه (4G) در شهر اردکان خبر داد و گفت: با نصب تجهیزات در اردکان به زودی مشترکان تلفن همراه این شهرستان بعد از مرکز از نسل جدید اینترنت تلفن همراه بهره‌مند خواهند شد.
 
وی ضمن اعلام این موضوع که نصب و تجهیز سامانه اینترنت پرسرعت خانگی در روستاهای اردکان نیز در صورت تأمین اعتبار اجرایی خواهد شد؛ افزود: این امر در قالب طرح USO و با اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاهای استان اجرا شده است و در روستاهای اردکان نیز در صورت اختصاص بودجه از محل اعتبارات USO هم در زمینه تلفن ثابت و هم تلفن همراه تسریع به‌عمل خواهد آمد.
 
مقوم افزود: مشکلات ارتباطی تلفن همراه و ثابت در روستاهای خلیل آباد و چاه‌متک با اعتبارات اختصاص یافته مرتفع گردیده که امیدواریم به‌زودی مشکل ارتباطی روستاهای مزرعه میرها و زرجوع نیز برطرف گردد.
 
وی در ادامه از افزایش ٣ برابری ظرفیت دیتای شهرستان اردکان طی سه سال گذشته خبر داد و افزود: در این خصوص اعتباری بالغ بر ٢۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که مطمئناً با توجه به نواقص موجود در این حوزه به اعتبارات بیشتری نیاز است.
 
مقوم در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری فرمانداری اردکان، مشکلات مطرح‌شده در آینده‌ای نزدیک برطرف شود.