معاون دانشگاه علوم پزشکی در نشست شورای سلامت
جلسه شورای سلامت شهرستان اردکان با حضور لطفی معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد، معاونان فرماندار اردکان و اعضای این شورا در سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، «محمدحسن لطفی» در این نشست با بیان این‌که کانون‌های سلامت محلات یک تکلیف قانونی و مصوبه شورای عالی امنیت غذایی کشور است؛ افزود: با اجرای این طرح که به‌صورت پایلوت در یکی از محلات شهر یزد نیز اجرا شده؛ خیزش مناسبی برای راه‌انداری کانون‌های دیگر در سطح کشور ایجاد گردیده است.
 
معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: سن امید به زندگی در مردان و زنان ایران به‌ترتیب ۷۵ و ۷۷ سال است و با اقدامات گوناگون در حوزه سلامت باید این عدد به معیارهای جهانی نزدیک‌تر شود.
 
وی راهکار این موضوع را اجتماعی‌کردن سلامت و مشارکت‌دهی مردم در تغییر رفتار، نگرش و خودمراقبتی دانست و افزود: کانون‌های سلامت محلات نقش مهمی در این زمینه دارند.
 
لطفی، ارزان‌کردن خدمات درمانی را از سیاست‌های دنبال‌شده در این طرح عنوان کرد و گفت: یکی از شیوه‌ها، اصلاح تحرک افراد است که در کانون‌های سلامت محلات به افراد آموزش داده می‌شود.
 
این مقام مسئول، سازوکار این فرآیند را احصای مشکلات محله توسط کانون‌ها، ارائه به مجمع محله و تصویب دانست و تصریح کرد: در کنار این اقدامات، توانمندسازی مردم و استفاده از توان شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌ها برای رفع مشکلات محلات دنبال می‌شود.
 
وی اظهار داشت: اعتماد به مردم و قرارگیری در کنار آن‌ها، فاصله‌ها را کاهش داده و حل مشکلات مردم تسریع می‌شود.
 
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری اردکان نیز گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه بهداشت و سلامت شاهد تحولات بسیار خوبی بوده‌ایم و برای ارتقا و پیشرفت این عرصه نیاز به مشارکت مردم، نهادها و سازمان‌هاست.
 
رقیه کرمانیان افزود: کانون محله سلامت اردکان می‌تواند به‌عنوان نمونه مورد بهره‌برداری دیگر شهرستان‌ها قرار بگیرد چراکه فرهنگ‌سازی سلامت و مشارکت مردم در امر سلامت را به‌خوبی نشان می‌دهد.
 
وی با اشاره به نقش مؤثر خیرین عرصه سلامت در حوزه پیشگیری خاطرنشان کرد: مشارکت خیرین در حوزه پیشگیری می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات مؤثر در امر سلامت مردم باشد.