هادی مقیمی در جمع دانشجویان دانشگاه اردکان:
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در این گردهمایی که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد؛ با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای دانشجو، شانزدهم آذر را سالروز شهادت سه دانشجوی مبارز عنوان کرد که در مقابله با استبداد داخلی پهلوی و استکبار خارجی جانانه ایستادند و جنبش دانشجویی را پایه‌گذاری کردند.
 
 
فرماندار اردکان به نقش ارزنده و بی‌بدیل دانشجویان در مناسبت‌های مختلف و حوادث انقلاب و پس از آن اشاره کرد و افزود: جنبش دانشجویی با همراهی روحانیت روشن‌ضمیر و رهبری امام خمینی (ره) پایه‌گذار انقلابی شگرف در ایران شد و در سال‌های پس از انقلاب نیز دانشجویان کوشیدند تا با زنده‌نگهداشتن روحیه استکبارستیزی، پرسشگری و آرمان‌خواهی، انقلاب و نظام را از گزند دشمنان داخلی و خارجی حفظ کنند.
 
 
هادی مقیمی مسئولیت‌پذیری، نقد منصفانه و عالمانه و تحصیل را از اصلی‌ترین رسالت‌های دانشجویان برشمرد و خاطرنشان کرد: مشارکت دانشجویان به عنوان گروه‌های مرجع در جامعه در تمامی زمینه‌های سیاسی و اجتماعی می‌تواند راهگشا و کمک‌کننده باشد.
 
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان با بیان این‌که فضای دانشگاه باید برای نقد سازنده مهیا باشد؛ افزود: دانشگاهِ زنده و پویا باعث تحرک، پیشرفت و اصلاح جامعه می‌شود.
 
 
وی که در جمع دانشجویان دانشگاه اردکان سخن می‌گفت به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه کرسی‌های آزاداندیشی اشاره و تصریح کرد: آرمان و اندیشه دانشجویان باید اهتمام به حق مردم باشد؛ چراکه مردم‌سالاری یعنی حق حاکمیت مردم و این حاکمیت باید درباره ولی‌نعمتان خود پاسخ‌گو باشد.
 
 
وی استقلال، عدالت‌خواهی، آزاداندیشی، نقد و روشن‌گری در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی را از مهم‌ترین ویژگی‌های تشکل‌های دانشجویی برشمرد و گفت: تمرین این آرمان‌ها در محیط دانشگاهی منجر به تربیت مدیران موفق و کارآمد آینده کشور خواهد شد. 
 
 
فرماندار اردکان سپس به تشریح وضعیت اقتصادی در شهرستان اردکان پرداخت و گفت: قریب به دو دهه است که اردکان با همت مسئولان در مسیر توسعه صنعتی قرار گرفته است؛ اما رابطه صنعت و دانشگاه در این شهرستان با چالش‌های جدی روبه‌رو است و ارتباط این دو ساختار باید بیش از پیش تقویت شود.
 
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان، ایجاد رشته‌های جدید مرتبط با صنعت را از مقدمات اساسی برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه برشمرد و اظهار امیدواری کرد با مدیریت مناسب، پیوند دانشگاه و صنعت در اردکان بیش از پیش تقویت شود.