به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از ایرنا مصطفی پوردهقان اردکانی  در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان، رعایت دقیق شرایط و ضوابط اجرای این فریضه ارزشمند را خواستار شد.


وی تأکید کرد: زبان خوش و پرهیز از خشونت و افراط در تذکر لسانی بسیار حائز اهمیت است و حساسیت کار و لزوم آموزش صحیح آمران به معروف و ناهیان از منکر را دوچندان می سازد.

معاون فرماندار اردکان در این نشست، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره جان باختگان فاجعه منا از حضور گسترده مردم و مسوولان شهرستان در مراسم بزرگداشت آنان تقدیر نمود.

پوردهقان اردکانی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری امام حسین (ع)، هدف از قیام ایشان را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد .

امام جمعه اردکان هم در این جلسه هدف از خلقت را تذهیب و تزکیه نفس دانست وافزود: طبق آیات قرآن، تزکیه نفس باعث رستگاری انسان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر یکی از راه های تزکیه نفس را توجه به رفتار دیگران و یادگیری رفتارهای پسندیده و پرهیز از رفتارهای ناپسند آنان عنوان نمود و گفت: هم نشینی و مؤانست با نیکان، سرنوشت انسان را دگرگون خواهد کرد.

رئیس ستاد امر به معروف شهرستان اردکان، شنیدن انتقادات سازنده و بهره گیری از آن ها در راستای برطرف سازی عیوب و کاستی ها را از دیگر راه های تذهیب نفس دانست و خاطرنشان کرد: زندگی و سیره بزرگان می تواند به عنوان منابع مطلوب و تأثیرگذاری در جهت تزکیه نفس مورد بهره برداری قرار گیرد.

در ادامه این نشست، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان به تبیین شعار و برنامه های هفته امر به معروف در سال جاری پرداخت و گفت: روزهای مختلف در طول این هفته نام گذاری شده و برنامه های مختلف فرهنگی در این حوزه اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین کوثری با تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته در شهرستان، از همکاری دستگاه ها در پیش برد اهداف ستاد تقدیر کرد و افزود: حجاب و عفاف ارزنده ترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی هستند و اکنون که قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شده است، انتظار می رود مسوولان در اجرای آن تلاش و همت بیش تری داشته باشند.

در پایان این جلسه، تعدادی از اعضا به بیان نقطه نظرات و نیز تشریح اقدامات انجام شده در خصوص امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و احکام اعضای این ستاد در شهرستان ابلاغ شد.