به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، معاون فرماندار اردکان در این مراسم که در روز دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه برگزار گردید؛ ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع)، ایشان را الگوی امر نیکوکاری و کمک به نیازمندان دانست و گفت: بهترین راهنما در انجام امور خیر و انسان‌دوستانه حضرت امیرالمؤمنین (ع) است.

«حسن شاکر» با بیان این‌که نیت تشکیل مراکز نیکوکاری مبارک و ناشی از تفکر مقدسی است، خاطرنشان کرد: امتیاز ایجاد چنین مراکزی نسبت به سایر مراکز مشابه، «مسجدمحور»بودن آن‌هاست و لذا این امور، برخاسته از متن مردم و برای خود آن‌هاست.

معاون فرماندار اردکان با تأکید بر اصل رازداری و رعایت شأن و کرامت انسانی در این مراکز، افزود: امیدواریم با توسعه‌ی این‌گونه مراکز به سمت توانمندسازی و خودکفایی نیازمندان شهرستان پیش برویم.

در ادامه‌ی این مراسم، «حسینی» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد، با تأکید بر سیاست کمیته امداد مبنی بر واگذاری امور خدمت‌رسانی به مردم، راه‌اندازی این مرکز را در راستای همین سیاست‌ها برشمرد و افزود: مهم‌ترین فعالیت این مراکز، شناسایی همزمان محرومین و افراد متمکن و ایجاد ارتباط دوسویه بین آن‌هاست.

گفتنی است در ابتدای این مراسم، «خلیلی» مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان ضمن یادآوری نحوه‌ی شکل‌گیری کمیته امداد، اظهار امیدواری کرد: با تشکیل مراکز نیکوکاری و واگذاری بخشی از فعالیت‌های کمیته امداد به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی راحت‌تر و سریع‌تر صورت گرفته و بخش زیادی از مشکلات مردم در این قالب مرتفع گردد.