معاون فرماندار اردکان در جلسه ستاد امر به معروف
جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان هم‌زمان با جلسه شورای اداری این شهرستان برگزار شد.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، «مصطفی پوردهقان اردکانی» در این نشست، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی جان‌باختگان فاجعه‌ی منا، از حضور گسترده مردم و مسئولین شهرستان در مراسم بزرگداشت آنان تقدیر نمود.
 
 
معاون فرماندار اردکان با اشاره به در پیش بودن ماه محرم‌الحرام و ایام سوگواری امام حسین (ع)، هدف از قیام ایشان را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید به صورت جدی به احیا، آموزش و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در نهادهای مربوطه بپردازند.
 
 
پوردهقان اردکانی رعایت دقیق شرایط و ضوابط اجرای این فریضه ارزشمند را خواستار شد و تأکید کرد: زبان خوش و پرهیز از خشونت و افراط در تذکر لسانی بسیار حائز اهمیت است و حساسیت کار و لزوم آموزش صحیح آمران به معروف و ناهیان از منکر را دوچندان می‌سازد.
 
 
امام جمعه اردکان نیز در این جلسه، هدف از خلقت را تذهیب و تزکیه‌ی نفس دانست و افزود:‌ طبق آیات قرآن، تزکیه‌ی نفس باعث رستگاری انسان خواهد شد.
 
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکر، یکی از راه‌های تزکیه نفس را توجه به رفتار دیگران و یادگیری رفتارهای پسندیده و پرهیز از رفتارهای ناپسند آنان عنوان نمود و گفت: هم‌نشینی و مؤانست با نیکان، سرنوشت انسان را دگرگون خواهد کرد.
 
 
رئیس ستاد امر به معروف شهرستان اردکان، شنیدن انتقادات سازنده و بهره‌گیری از آن‌ها در راستای برطرف‌سازی عیوب و کاستی‌ها را از دیگرْ راه‌های تذهیب نفس دانست و خاطرنشان کرد: زندگی و سیره‌ی بزرگان می‌تواند به عنوان منابع مطلوب و تأثیرگذاری در جهت تزکیه نفس مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
 
 
در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کوثری به تبیین شعار و برنامه‌های هفته‌ی امر به معروف در سال‌جاری پرداخت و گفت: روزهای مختلف در طول این هفته نام‌گذاری شده و برنامه‌های مختلف فرهنگی در این حوزه اجرایی خواهد شد.
 
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان با تشریح بخشی از اقدامات صورت‌گرفته در شهرستان، از همکاری دستگاه‌ها در پیش‌برد اهداف ستاد تقدیر کرد و افزود: حجاب و عفاف ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی هستند و اکنون که قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شده است؛ انتظار می‌رود مسئولین در اجرای آن تلاش و همت بیش‌تری داشته باشند.
 
 
در پایان این جلسه، تعدادی از اعضا به بیان نقطه‌نظرات و نیز تشریح اقدامات انجام‌شده در خصوص امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و احکام اعضای این ستاد در شهرستان ابلاغ شد.