«پوردهقان اردکانی» عنوان کرد
گردهمایی رابطین بهداشت ادارات شهرستان اردکان با موضوع «محیط کار سالم، سلامت زنان شاغل» در سالن جلسات شهید حنیف فرمانداری شهرستان اردکان در آخرین روز از هفته ملی سلامت بانوان ایرانی (سبا) برگزار شد.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، «مصطفی پوردهقان اردکانی» با اشاره به این‌که نزدیک به نیمی از جمعیت کشور ایران را زنان تشکیل می‌دهند، توجه به اهمیت سلامت زنان به ویژه سلامت شغلی این قشر از جامعه را حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: یکی از لازمه‌های فراهم نمودن زمینه‌ی سلامت زنان شاغل، کار در محیطی سالم و آشنایی آنان با چگونگی برخورد با مخاطرات شغلی می‌باشد.
 
 
معاون فرماندار شهرستان اردکان برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با حوزه اشتغال و سلامت شغلی زنان را از دیگر راه‌کارهای فراهم نمودن زمینه‌های مشارکت اجتماعی زنان در جامعه برشمرد و اظهار داشت: برگزاری هفته ملی سلامت بانوان در کشور و برنامه‌های این هفته در شهرستان اردکان نشان‌گر توجه دولت به حوزه سلامت بانوان در کنار توجه به دغدغه‌های اشتغال مردان است.
 
 
وی آمار بالای بیکاری زنان در کشور را نگران‌کننده عنوان کرد و افزود: فراهم‌کردن بستری برای اشتغال بانوان در محیطی سالم علاوه بر افزایش مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و کاهش آمار بیکاری زنان، زمینه‌های پیشرفت کشور را در عرصه‌های مختلف نیز بیش از پیش فراهم خواهد نمود.
 
 
«پوردهقان اردکانی» خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا در شهرستان اردکان نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و با حمایت از واحدهای تولیدی و طرح‌های زودبازده زمینه اشتغال بیشتر زنان را فراهم نماییم.
 
 
دکتر «محمدحسین داوری» نیز در این جلسه با اشاره به نقش زنان در خانه و اهمیت حفظ سلامت آنان در محیط کار و خطرات ناشی از این محیط به‌ویژه مخاطرات فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی، ارگونومیکی و... راه‌حل هایی مطرح نمود.
 
 
این متخصص طب کار با بیان این موضوع که توجه به زمینه‌های بهداشتی و محیط کاری سالم برای زنان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، سرطان‌زا بودن بعضی مواد استفاده‌شده در محیط کار مثل آزبست به خصوص برای زنان باردار را گوشزد و بر توجه مسئولان مربوطه و زنان بر این موضوع مهم تأکید کرد.
 
 
در پایان این جلسه «فردوس شاکر» مسئول بهداشت خانواده مرکز بهداشت شهرستان نیز با اشاره به راه‌های مقابله با بیماری «کوروناویروس» گفت: با توجه به احتمال انتشار بیماری کورونا از طریق حجاج، رعایت مسائل پیش‌گیرانه از جمله تماس‌نداشتن با حجاج و رعایت فاصله یک متر با افراد بیمار، خودداری از دست دادن و روبوسی، شستشوی صحیح دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک ضروری است. وی توصیه کرد از ملاقات افراد بیمار با سالمندان، زنان باردار و کودکان، افراد دارای بیماری دیابت، بیماری تنفسی، قلبی، کبدی و کلیوی حتی‌الامکان خودداری گردد.
 
 
گفتنی است هفته ملی سلامت بانوان ایران در سال 1394 با شعار «زن، قلب خانواده» هم‌زمان با سراسر کشور در اردکان نیز با برنامه‌های مختلفی چون برگزاری جلسه شورای سلامت و گردهمایی رابطین بهداشت با همکاری مرکز بهداشت شهرستان و کمیسیون بهداشت و سلامت فرمانداری و با مشارکت جمعی از رابطین ادارات و داوطلبین سلامت مراکز بهداشتی درمانی شهرستان گرامی داشته شد.