اردکان، میزبان دو شهید گمنام
مردم شهرستان اردکان روز شنبه میزبان پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس می‌باشند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تشییع و تدفین این دو شهید گلگون‌کفن که در دفتر فرماندار شهرستان اردکان برگزار شد، «حسین اسماعیلی» فرهنگ شهادت و ایثار را یکی از ارکان اساسی پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی ایران بیان کرد و افزود: یکی از مؤلفه‌های دینی و احکام اسلامی که از گذشتگان تاریخ اسلام برای ما به یادگار مانده فرهنگ ایثار و شهادت است که در امتداد نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش است.
 
وی عزاداری‌های خالصانه و پرشور مردم بعد از گذشت چندصدسال را گواهی بر مظلومیت آن امام و زنده‌بودن فرهنگ عاشورایی در بین مردم عنوان کرد.
 
فرماندار اردکان امنیت و آرامش کشور را مدیون خون شهیدان دانست و افزود: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا -هم‌چنان که رهبری معظم انقلاب نیز فرمودند- از خود شهادت نیز کم‌تر نیست و لذا خاک‌سپاری شهدای گمنام در دانشگاه‌ها گامی مؤثر در جهت زنده‌نگه‌داشتن فرهنگ شهادت و ایثار است.
 
وی با اشاره به بی‌ثباتی و درگیری‌های حال حاضر در منطقه خاطرنشان کرد: مسلماً ثبات و امنیت کشور ایران در شرایطی که کشورهای منطقه در درگیری و جنگ‌های مختلف به سر می‌برند، مدیون راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و جان‌فشانی سربازان دیروز و امروز این سرزمین است.
 
«سیدهدایت بنی‌فاطمه» مسئول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در استان یزد نیز در این جلسه بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم استقبال و تشییع شهدای گمنام در این شهرستان تأکید کرد و افزود: حال که شهرستان اردکان میزبان شهیدانی زنده‌یاد و گمنام است؛ امیدواریم مردم نیز با حضوری گسترده در مراسم تشییع و تدفین این عزیزان یاد و خاطره دلاورمردی‌های آنان را زنده نگه‌دارند.
 
وی افزود: مراسم استقبال از این ۲ شهید گمنام ساعت ۱۱:۴۰ روز شنبه در فرودگاه شهید صدوقی(ره) استان یزد برگزار می‌شود و پیکر پاک این دو شهید از روز شنبه تا روز دوشنبه (۱۱ آبان) برای تدفین در بین مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان اردکان میهمان خواهند بود.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیکر مطهر این شهیدان عصر روز دوشنبه ۱۱ آبان از روبه‌روی ساختمان سابق سپاه پاسداران اردکان به سمت دانشکده تشییع و در ساختمان دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان به خاک سپرده خواهد شد.