فرماندار اردکان گفت: تمامی تمهیدات لازم برای ثبت نام داوطلبین جهت اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها از سوی مراکز دولتی و بخش‌های ذی‌ربط اندیشیده شده و مردم هیچ‌گونه نگرانی بابت نحوه ثبت‌نام و در اختیار داشتن زمان کافی برای این امر نداشته باشند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، حسین اسماعیلی در اولین نشست هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان اردکان به منظور شروع مرحله ثبت نام شهروندان جهت شروع فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها که صبح یک‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، خطاب به اقشاری که از نظر مالی از تمکن و رفاه مطلوب برخوردار هستند گفت: امیدوارم شهروندان عزیزی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار بوده و به مبلغ یارانه پرداختی نیازی ندارند، به نفع دیگر شهروندان و جهت هزینه‌شدن این مبالغ در امر ارتقاء سطح سلامت و بهداشت جامعه، رونق تولید و سرمایه‌گذاری و پوشش کامل تأمین اجتماعی در کشور از ثبت‌نام و دریافت یارانه به طور داوطلبانه انصراف دهند.
 
وی افزود: در عین حال تمامی تمهیدات برای ثبت‌نام سرپرستان خانوار در شهرستان اردکان اندیشیده شده و با محوریت روابط عمومی فرمانداری، امر اطلاع‌رسانی در این خصوص به شهروندان نیز آغاز شده است.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان، از بخشداران بخش‌های عقدا و خرانق و همچنین بخش مرکزی خواست تا با فعال‌نمودن دفاتر آی‌سی‌تی روستایی و نظارت بر عملکرد آن‌ها، نسبت به ثبت‌نام متقاضیان اقدام نمایند و به این نکته واقف باشند که بحث اطلاع‌رسانی در روستاها و ثبت‌نام از افراد، بایستی به بهترین نحو انجام شود.
 
فرماندار اردکان سپس بر نقش مراکز ارائه خدمات رایانه‌ای و کافی‌نت‌ها در تسهیل روند ثبت‌نام شهروندان در اردکان اشاره کرد و گفت: در کنار امکان ثبت‌نام شهروندان از طریق سیستم رایانه‌ای شخصی منازل و اماکن اختصاصی، کافی‌نت‌ها و مراکز عرضه خدمات رایانه‌ای سطح شهر نیز باید در این امر دخیل باشند و اداره صنعت، معدن و تجارت موظف به نظارت بر این اماکن و ارائه نرخ‌نامه مصوب برای آن‌هاست و متصدیان این اماکن نیز موظف هستند تا نرخ‌نامه تعیین شده را در محل دید عموم نصب نمایند و قطع به یقین با متخلفین و سوء استفاده‌کنندگان در بحث تضییع حقوق عمومی در این رابطه برخورد خواهد شد.
 
اسماعیلی با اشاره به نقش ادارات بهزیستی و کمیته امداد در انجام ثبت‌نام مددجویان تحت پوشش این دو نهاد، از رؤسای این مراکز خواست تا تمامی شرایط لازم را برای تسهیل ثبت‌نام مددجویان فراهم آورند.
 
وی همچنین بر آموزش صحیح متصدیان ثبت‌نام شهروندان تأکید کرد و گفت: با عنایت به این موضوع که اشتباه صورت گرفته در تکمیل فرم ثبت نام شهروندان از سوی ثبت نام کنندگان، غیرقابل اصلاح است، باید دقت فراوانی هم از سوی شهروندان و هم از سوی متصدیان ثبت‌نام در خصوص تکمیل فرم مربوطه صورت گیرد.
 
وی در پایان، از همه مسئولین و ثبت‌نام کنندگان خواست تا با نهایت ادب و احترام و سعه صدر و با لحاظ پاسخگویی مناسب به مردم، با شهروندان تعامل داشته باشند و از همه مردم خواست تا با آرامش و در کمال خونسردی لازم و با دقت مناسب، در روز معین به مراکز ثبت نام مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل نمایند.
 
گفتنی است ثبت‌نام جهت دریافت یارانه در مرحله دوم اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، از روز چهارشنبه ۲۰ فروردین‌ماه آغاز می‌شود و متقاضیانی که آخرین شماره سمت راست کارت ملی آن‌ها صفر می‌باشد؛ از روز ۲۰ فروردین و به ترتیب تا شماره ۹ تا روز ۲۹ فروردین مجاز به ثبت‌نام هستند و روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه نیز برای افرادی که در این ۱۰ روز موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، در نظر گرفته شده است.