فرماندار اردکان درجلسه انجمن نابینایان استان یزد:

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری روز یکشنبه جلسه مسئولین هیات مدیره انجمن نابینایان استان یزد بافرماندار،امام جمعه ،رییس بهزیستی ونمایندگان سایردستگاه های  مرتبط  در محل سالن شهید عباسی تشکیل شد.

     در این جلسه "احمد کمالی"درخصوص مشکل اشتغال نابینایان گفت:بر این موضوع واقفیم که مشکل بینایی باعث از بین رفتن توانمندیهای افراد نیست و حتی افرادی که از بینایی کامل محروم هستند نیز توانمندیهای بالقوه ای دارند که درصورت فعلیت یافتن آنها می تواند مورد استفاده قرار گیرد .

     فرماندار اردکان اظهار داشت:درصورتیکه که این توانمندیها ارائه شود می توان برای اشتغال نابینایان درواحدهای صنعتی یا مشاغل دیگری برنامه ریزی کرد.

     وی افزود: مشکلات معلولین خصوصا نابینایان در برنامه های فرهنگی،اجتماعی وعمرانی که درسطح شهر انجام می شود لحاظ گردیده است و در زمینه مناسب سازی محیط شهری و ادارات دولتی طرح جامعی برای خدمت به معلولین و نابینایان دراختیار مجریان عمرانی قرار گرفته است.

     به گفته رییس اداره بهزیستی شهرستان اردکان درحال حاضر 214پرونده مربوط به مشکلات بینایی در این اداره موجود است که از این تعداد 88نفر زن و 126نفر مرد می باشند.