در نشست ائمه جمعه استان یزد در مصلای احمدآباد اردکان
نشست مشترک ائمه جمعه استان یزد در مصلای احمدآباد اردکان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، نماینده مردم اردکان در این نشست با بیان اینکه آمریکا ریشه بی‌ثباتی در منطقه است؛ گفت: هنر دیپلماسی بهره‌گیری خردمندانه از فرصت‌ها و کاهش تهدیدها است.
 
محمدرضا تابش عنوان داشت: خوشبختانه روحانیت و ائمه جمعه استان از گذشته تابه‌حال سعی داشتند تا ارتباط و انس با مردم را حفظ نمایند و حامی و همراه مردم در مقاطع مختلف باشند.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان به تشریح دو کار مهم دولت در عرصه داخلی و خارجی پرداخت و اظهار داشت: نجات کشور از فاجعه اقتصادی و بهبود روندهایی اقتصادی از این جمله است.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تبیین وضعیت رشد اقتصادی و تورم در دولت‌های مختلف اظهار داشت: دولت آقای خاتمی که برنامه سوم توسعه را به بهترین نحو به سرانجام رساند توانست میانگین رشد اقتصادی بالای ۶ درصد و تورم یک‌رقمی را به دست آورد و کشور را در یک جهش اقتصادی قرار دهد.
 
وی تصریح کرد: در دولت‌های نهم و دهم علیرغم تلاش‌های زیاد و درآمد ۸۰۰ میلیارد دلاری نفت و ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی از محل فروش بنگاه‌ها و شرکت‌ها؛ کشور تورم ۴۰ درصدی و میانگین رشد ۲.۲ درصد که در اواخر این دولت به منفی ۶.۸ درصد رسید را تجربه کرد.
 
تابش ادامه داد: شرایط در دولت یازدهم به دلیل مشکلات اقتصادی و کاهش شدید قیمت نفت به‌کلی تغییر کرد ولی در این شرایط سخت اقتصادی که کشور کمترین درآمد نفت را تجربه می‌کرد دولت توانست با مدیریت خوب در سال ۹۴ به رشد اقتصادی ۳ درصد و کاهش تورم به ۱۵ درصد دست یابد.
 
نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد سیاست خارجی دولت و به‌ویژه در بحث برجام پرداخت و با تحسین درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری و تلاش‌های دولت در این خصوص گفت: با ایستادگی مردم و دیپلماسی هدفمند، سایه تهدید و بحران شدید از سر کشور رفع شد و حق هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شد.
 
تابش با بیان اینکه باید در مواجهه با تهدیدها همیشه آماده باشیم گفت: ما در مقابل تهدید به‌خوبی عمل کردیم ولی نتوانستیم از فرصت‌ها بهره حداکثری را ببریم. وی تصریح کرد: هنر دیپلماسی بهره‌گیری خردمندانه از فرصت‌ها و کاهش تهدیدها است.
 
محمدرضا تابش به اهمیت مقابله با پروژه ایران هراسی و شیعه هراسی در منطقه پرداخت و بر فعال بودن دیپلماسی کشورمان برای رفع این‌گونه تحرکات تأکید کرد.
 
فرماندار اردکان نیز در این نشست ضمن تبریک هفته وحدت گفت: جای‌جای شهرستان اردکان به خاک قدم‌های عالمان و دانشمندان بزرگ مزین گردیده است و شهرستان اردکان را از آن‌جهت یونان کوچک می‌خوانیم که در مقایسه با جمعیت این شهرستان از گذشته تاکنون سرانه علم و دانش بالا بوده و این موضوع به یک افتخار عظیم برای استان تبدیل شده است.
 
هادی مقیمی افزود: فضلای ارجمندی چون آیت‌الله میرصالح اردکانی جد بزرگوار مدرسی‌ها که به‌دلیل احداث و توسعه حوزه علمیه در مرکز استان به مدرس اول شهرت یافت و دیگر بزرگانی چون مجدالعلما، صدرالفضلا، آیت‌الله محقق داماد احمدآبادی و آیت‌الله فکور احمدآبادی را می‌توان به‌عنوان ریشه‌های شجره طیبه دانش در خاک اردکان مثال زد.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان خاطرنشان کرد: بزرگان و علمای اخلاقی چون آیت‌الله خاتمی (ره) و آیت‌الله بهجتی (شفق) امام‌جمعه فقید این دیار هستند که هرچند سالیانی از فقدان وجودشان متأثریم ولی اثرات تقوا، اخلاق، مدنیت و فقاهتی که این علما در وجود این مردم به‌جا گذاشته‌اند؛ همواره باقی است.
 
وی توسعه مصلی‌ها در شهرستان اردکان به‌ویژه در شهرهای اردکان و احمدآباد را موضوعی مهم دانست که مدنظر ائمه جمعه شهرستان و مورد تأکید نمایندگان دولت بوده است و گفت: شاهدیم که امروزه مصلای شهر احمدآباد به‌عنوان یک مرکز تمام‌عیار فرهنگی، ورزشی و مذهبی در کل کشور زبان‌زد است و این، حاصل تلاش امام‌جمعه این سامان و نگاه حمایتی مردم این شهرستان و مسئولان استان و شهرستان بوده است.
 
فرماندار اردکان تصریح کرد: با ارتقای وضعیت دانش و آگاهی مردم، مسئولیت الهی، اجتماعی و مردمی ائمه جمعه روزبه‌روز بیش‌تر می‌شود و ائمه محترم جمعه به‌عنوان نمایندگان مقام معظم رهبری در مناطق مختلف ضمن پرداختن به منویات ایشان و در کنار آن بیان دردها و خواسته‌های اجتماعی مردم وظیفه دارند با همکاری هرچه بیش‌تر با دولت‌ها به‌عنوان یار و کمک‌کار دولت در پیشبرد اهداف‌شان باشند.
 
گفتنی است نشست ائمه جمعه استان صبح امروز پنج‌شنبه در محل مصلای احمدآباد شهرستان اردکان برگزار شد.