امام جمعه اردکان؛

به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اردکان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر  در خطبه های نماز پر شکوه جمعه این هفته با اشاره به تصریح سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مذاکره با آمریکا یعنی نفوذ و مذاکره با آمریکا به خاطر مضرات فراوانی که دارد ممنوع است و همچنین با اشاره به کلام امام راحل رحمه الله علیه که فرمودند: رابطه آمریکا و ایران رابطه گرگ و میش است خطاب به مسئولان کشور اظهار داشت: ما از همه مسئولان و دولتمردان می خواهیم به ندای دلسوزانه رهبری معظم گوش فرا بدهند و در عمل ولایت پذیری خود را نشان دهند نه فقط در حرف و نام بردن از امام و رهبری.

 

مسئولان بدانند مردم و جوانان انقلابی بیدارند و مواضع آنها را با دقت رصد می کنند و خوب متوجه می شوند که مواضع برخی از آنها با مواضع امام و رهبری همخوانی ندارد. به آنها هشدار می دهیم اگر بخواهند این رویه را ادامه دهند از ملت و جوانان انقلابی سیلی خواهندخورد.

 

خانواده در اسلام جایگاه والایی دارد

 

حجت السلام و المسلمین شاکر امام جمعه اردکان درخطبه دوم نماز جمعه این هفته پس از توصیه به تقوا و پرهیزکاری با اشاره به نامگذاری روز 25 ذی الحجه به نام روز خانواده اظهار داشت: خانواده در دین مبین اسلام جایگاه والایی دارد و کانون آرامش و محبت و مودت است و اگر خانواده سست شود بسیاری از فضایل انسانی از بین می رود.

 

وی با ابراز تأسف از آمار بالای جوانان مجردی که سنشان هم بالاست افزود: از بهترین پادر میانی ها، پادر میانی در امر ازدواج است و مردم عزیز سعی کنند در معرفی همسر مناسب به جوانان عزیز تلاش کرده و در وصلت کار خیر سهیم باشند.

 

امام جمعه اردکان در ادامه به علل تجرد جوانان پرداخت و مواردی از قبیل بیکاری و روابط آزاد قبل از ازدواج و بی اعتمادی به شریک زندگی آینده و آداب و رسوم  نادرست را ازعلت های تجرد و تاخیر انداختن ازدواج توسط جوانان مطرح نمود و گفت: برخی از والدین با خود خواهی و سر سختی می خواهند در امر ازدواج به جای جوان هایشان تصمیم بگیرند که این کار بسیار اشتباه است.

 

وی افزود: البته جوانان نیز باید بدانند والدین دلسوز آنها هستندو حق ندارند در قبال رفتار و گفتار آنها بی احترامی کنند.

 

مسئولان بدانند مردم و جوانان انقلابی بیدارند و مواضع آنها را با دقت رصد می کنند

 

خطیب جمعه این هفته با اشاره به مذاکرات هسته ای و رفت و آمد برخی مسئولان ایرانی با مسئولان آمریکایی گفت:برخی، روایاتی که دال بر مدارا کردن با دشمن است را دستمایه خود قرار داده اند تا بر دشمنی با دشمنان دین و آیین و کشور و مملکت خرده گیرند که باید در پاسخ به این شبهه بگوییم همه این روایات مربوط به دشمنی شخصی است نه دشمنی با آیین و مذهب و کشور و مملکت.

 

وی در تشریح پاسخ این شبهه افزود: حضرت علی علیه السلام در مقابل دشمن شخصی خود یعنی ابن ملجم کوتاه آمد و به فرزندانش سفارش کرد با او مدارا کنند ولی در مقابل معاویه محکم ایستاد و  فرمود: وَ لَوْ أَمْکَنَتِ الْفُرَصُ مِنْ رِقَابِهَا لَسَارَعْتُ‏ إِلَیْهَا : اگر بتوانم و اگر فرصت‏ها دست دهد شتابان بدان سو (شام) مى‏روم،  تا او را (معاویه) را گردن بزنم.

 

یا در نمونه دیگر پیامبر صلی الله علیه و آله عذر خواهی قاتل حمزه سید الشهدا را پذیرفت و فقط به او گفت از چشمان من دور باش تا من به یاد جنایتی که به عمویم وارد کرده ای نیفتم  ولی از سوی دیگر  حکم بن العاص که وحی و دین خدا را مورد تمسخر قرار می داد و ایمان مردم را تضعیف می کرد به شدت با او برخورد کرد و او را تبعید کرد و تا زنده بود او را به مدینه راه نداد.

 

 وی خطاب به این شبهه افکنان تصریح کرد : ما محکمات قرآن از جمله آیه 144 سوره نساء که فرمود: " 144

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا الْکَافِرِینَ أَوْلِیَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِینَ أَ تُرِیدُونَ أَنْ تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَیْکُمْ سُلْطَاناً مُبِیناً

" جلوی چشمان خود داریم و لذا افرادی نخواهند با یک آیه و یا حدیث و یا تکه تاریخی برداشت شخصی خود را به مردم تحمیل کنند و دشمنی با دشمنان را تضعیف نمایند.

 

وی با اشاره به تصریح سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مذاکره با آمریکا یعنی نفوذ و مذاکره با آمریکا به خاطر مضرات فراوانی که دارد ممنوع است و همچنین با اشاره به کلام امام راحل رحمه الله علیه که فرمودند: رابطه آمریکا و ایران رابطه گرگ و میش است خطاب به مسئولان کشور اظهار داشت:

ما از همه مسئولان و دولتمردان می خواهیم به ندای دلسوزانه رهبری معظم گوش فرا بدهند و درعمل ولایت پذیری خود را نشان دهند نه فقط در حرف و نام بردن از امام و رهبری.

 

مسئولان بدانند مردم و جوانان انقلابی بیدارند و مواضع آنها را با دقت رصد می کنند و خوب متوجه می شوند که مواضع برخی از آنها با مواضع امام و رهبری همخوانی ندارد . به آنها هشدار می دهیم اگر بخواهند این رویه را ادامه دهند از ملت و جوانان انقلابی سیلی خواهند خورد.

 

مسئولان با جدیت پی گیر مساله حقوقی فاجعه منا باشند

 

وی در ادامه با یاد آوری عمق فاجعه منا و توجه به این نکته که این حادثه فراموش شدنی نیست از مسئولین خواست با جدیت پی گیر مسائل حقوقی و سیاسی این مساله باشند و نگذارند این مساله به دست آل سعود و همدستانش به فراموشی سپرده شود.

 

خطیب جمعه اردکان در خطبه اول نماز پس از توصیه به تقوا با ذکر روایتی بر اهمیت نماز اول وقت با اشاره به شروع ما ه محرم در هفته آینده از عزاداران خواست برنامه های عزاداری را طوری تنظیم نمایند که نمازشان ضایع نگردد.