در دیدار مدیرکل راه‌آهن استان با معاون فرماندار اردکان مطرح شد
جلسه بررسی مشکلات راه‌آهن اردکان با حضور مدیرکل راه آهن استان در دفتر معاون فرماندار اردکان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، «محمد دهقان‌پور» با اشاره به خدمات ارائه‌شده به ایستگاه راه آهن اردکان در طول یک‌سال گذشته گفت: یکی از مشکلات اصلی ایستگاه راه‌آهن اردکان عدم وجود سکوی دوم برای قطارها بود که خوشبختانه در سال جاری احداث و طی چند روز گذشته تجهیزات تکمیلی از جمله آسانسور آن نیز نصب گردیده است.
 
مدیرکل راه‌آهن استان یزد خاطرنشان کرد: زير‌گذر ايستگاه اردكان یکی از طويل‌ترين زيرگذرها در راه‌آهن می‌باشد كه با عبور هفت خط از زیر، امكان توقف هم‌زمان دو قطار مسافری را فراهم کرده است.
 
این مقام مسئول، از ايستگاه راه‌آهن اردكان به‌عنوان يكی از ايستگاه‌های تشكيلاتی راه‌آهن استان یاد کرد و گفت: با توجه به ترافيک سنگين قطارهای مسافری يزد و عبوری، ایستگاه اردکان به‌عنوان مسير مهم تردد قطارهای مسافری اصفهان ـ مشهد و شيراز ـ مشهد از محور چادرملو محسوب می‌شود.
 
دهقان‌پورافزود: سكوی دوم مسافری و زيرگذر ايستگاه راه‌آهن اردكان با اعتباری بالغ بر ۱۶ميليارد ريال در شهریور سال جاری توسط وزير راه و شهرسازی از طريق ويدئو كنفرانس افتتاح گرديد.
 
وی در ادامه به طرح‌های کشوری دوبانده شدن برخی مسیرهای ریلی اشاره کرد و افزود: در اعتبارات سال آینده علاوه بر دوبانده شدن مسیر ریلی اردکان – چادرملو، دوبانده شدن مسیر اردکان به بادرود نیز پیش‌بینی شده است.
 
«مصطفی پوردهقان اردکانی» نیز در این جلسه بر لزوم توجه به بهسازی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در ایستگاه راه‌آهن اردکان تأکید کرد.
 
معاون فرماندار اردکان با تأکید براین‌که راه‌آهن به‌عنوان یک ارگان خدماتی به‌شمار می‌رود خاطرنشان کرد: فراهم کردن امکانات رفاهی برای جابه‌جایی مسافران به‌ویژه تجهیز قطارهای مسافربری و ایستگاه راه‌آهن مناسب از جمله خدمات اولیه این ارگان به‌شمار می‌رود.
 
وی افزود: انتظار می‌رود اداره کل راه‌آهن استان با جدیت بیشتر نسبت به تکمیل خدمات پیش‌بینی شده برای ایستگاه راه آهن اردکان اقدام نماید.
 
«پوردهقان اردکانی» با اشاره به کاستی‌های ایستگاه راه‌آهن اردکان به‌ویژه مشکل پارکینگ و روشنایی مسیر ورودی این ایستگاه، ضمن رای‌زنی با مدیرکل راه‌آهن استان آمادگی کامل فرمانداری شهرستان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه در اردکان جهت همکاری با این اداره کل در جهت تکمیل و رفع نواقص موجود را اعلام نمود.
 
گفتنی است در این جلسه که «شهرام گل» مشاور عمرانی فرماندار و نایب‌رئیس شورای شهر اردکان نیز حضور داشت، مدیرکل راه‌آهن استان نسبت به پی‌گیری و اجرایی‌شدن مصوبات این جلسه و رفع مشکلات ایستگاه راه‌آهن اردکان در آینده نزدیک قول مساعد داد.