⬅️ پنج‌شنبه شب گذشته نشست هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ فعالان رسانه و خبرنگاران شهرستان اردکان با بهروز شهابی‌زاد فرماندار اردکان برگزار شد. در این نشست که در جوی صمیمی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در محوطه باز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد؛ فرماندار به سؤالات خبرنگاران و اهالی رسانه پاسخ گفت که در ادامه اهم مطالب آن را می‌خوانید:
 
⬅️ متأسفانه شهرستان اردکان با توجه به جمعیت ۱۰۰ هزارنفری و نرخ مهاجرپذیری بالای آن، از لحاظ زیر ساخت‌ها با مشکلاتی روبروست و برای دست یافتن به ‌ایده‌آل‌ها، به همکاری و هم‌یاری همه نیازمندیم.
 
⬅️ در حال حاضر با توجه به مشکلات صنعت و عوامل زیست‌محیطی، هیچ مجوز صنعتی جدید صادر نشده است.
 
⬅️ [در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران‌ در مورد طرح‌هایی که در کمیته انطباق رد می‌شوند]: متأسفانه به همراه این طرح‌‌ها، مستندات و طرحی مصوب ضمیمه‌ نبوده و همین امر دلیل رد شدن آن‌ طرح‌ها می‌شود. اعضای کمیته انطباق شورای استان، مقام قضایی، فرماندار یا معاون وی و همچنین چندین کارشناس است.
 
 ⬅️ چرا مدیران ارشد بعضی صنایع در اردکان ساکن نیستند تا با هم معضلات صنعت را تحمل کرده و از نزدیک شاهد مشکلاتی که صنعت برای اردکان به وجود آورده، باشند؟! چرا حساب‌ها و گردش مالی صنایع در اردکان نیست؟ بسیاری از صنایع به تعهدات اجتماعی خود بی‌توجه‌اند.
 
⬅️ [در پاسخ به سؤالی درباره کمک به حفظ کشاورزی] امسال خاموشی چاه‌ها نداشته و به انتقال چاه‌ها مجوز ندادیم و در مورد ساخت‌ و سازهایی که در کشتخوان‌ها و زمین‌های کشاورزی صورت می‌گیرد از طریق مقامات قضایی با جدیت برخورد خواهیم داشت و خواهان همکاری مردم در این زمینه هستیم. 
 
⬅️ در مورد آموزش عالی، با توجه به کمبود دانشجو، ساختمان‌های خالی دانشگاه در اردکان کم نیست و سال گذشته با وجود ثبت‌نام تعداد کم دانشجو از تعطیلی دانشگاه علم و هنر جلوگیری کردیم.
 
⬅️ طرح ساماندهی اتباع در شورای تأمين شهرستان در حال بررسی بوده و به زودی با اخذ مجوز، شهرکی در شمال شرق اردکان آماده‌سازی خواهد شد. کارگروهی تشکیل شده که با همکاری دادستانی از معاملات املاکی که توسط اتباع صورت می‌گیرد جلوگیری خواهد شد و در این زمینه پلمب‌هایی نیز صورت گرفته است.
 
⬅️ [در پاسخ به سؤالات فعالان رسانه عقدا و خرانق] ما خرانق و عقدا را جدا از خود ندانسته و همه بخش‌های شهرستان باید در بحث تعهدات اجتماعی صنایع ذی‌نفع باشند و به سمت درآمد پایدار پیش رویم.
 
⬅️ [در پاسخ به انتقاد از عدم تشکیل کمیته پایش فضای مجازی] دادستان در هر شهرستان مسئول کمیته پایش است و از اینکه در فضای مجازی مسئولین را با عناوینی خطاب می‌کنند که پسندیده نیست گله‌مندیم.
 
⬅️ [در مقوله زمین و قیمت بالای آن در اردکان] تغییر کاربری زمین‌ها به مسکونی از جمله راهکارها برای پایین آمدن قیمت زمین در اردکان است و با ورود دادستانی و همکاری خودِ مردم در این مقوله مشکلات برطرف خواهد شد. در همین رابطه دیداری با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت.
 
⬅️ [در رابطه با ایجاد کمربند سبز در شهر] امیدواریم صنعت به وعده خود عمل کند. از قول‌های صنعت این بوده که با ورود آب خلیج‌فارس به چادرملو، مقداری از آب انتقالی به خط اصلی آب شهرستان جهت شرب مردم اختصاص یابد.
 
✅ در پایان از حضور خبرنگاران و فعالان رسانه با اهدای لوح قدردانی شد.
 
▫️‌آن‌چه مطالعه کردید؛ گزارش سرکار خانم 'خیرزاده' است که به‌عنوان بهترین گزارش و خبر از این نشست انتخاب و در وب‌سایت فرمانداری اردکان منتشر شد.