معاون فرمانداری اردکان : مشکلات زیرساختی روستای توت مرتفع شود

معاون فرمانداری اردکان با بیان اینکه عزاداری دهه آخر ماه صفر در روستای توت براساس باورها و اعتقادات مردم شکل گرفته است گفت: مشکلات زیرساختی این روستا به منظور جذب بیشتر مخاطبین باید مرتفع و برنامه ریزی شود .
✍ رضا رضایی روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم دهه آخر ماه صفر در روستای توت افزود: آیین روستای توت به عنوان یک پتانسیل ویژه برای گردشگران مذهبی تلقی می‌شود .

وی به استقرار موکب‌ها در مسیر روستا با توجه به حضور شمار زیادی از شهروندان بر لزوم اخذ مجورهای لازم از سوی پلیس‌ راه و اداره حمل و نقل و راهداری تاکید کرد.
معاون فرمانداری اردکان توجه هرچه بیشتر به بهداشت و مسائل درمانی مردم را از سوی نهادهای ذی ربط خواستار شد و افزود: نمایندگانی از شبکه بهداشت برای بازرسی و نظارت بر عملکرد موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، آشپزخانه‌ها و کشتارگاه‌های مستقر در مسیر و روستا تعیین می‌شوند.
در ادامه این نشست هر یک از دستگاه های اجرایی به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با برنامه ریزی و هماهنگی جهت برگزاری مراسم دهه آخر صفر در روستای توت پرداختند .

روزهای پایانی ماه صفر، مراسم تعزیه‌خوانی در روستای توت بخش تاریخی خرانق برگزار می‌شود و افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از استان یزد و مناطق همجوار در آن شرکت می‌کنند.