فرماندار اردکان در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان اردکان
فرماندار اردکان در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان بر لزوم تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی تأکید کرد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در این دیدار ضمن تقدیر از قضات دادگستری شهرستان اردکان، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با ارائه راهکارهای مناسب، شاهد کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها و ارتقای توانمندی‌های جامعه برای تشکیل یک زندگی مجدد باشیم.
 
فرماندار اردکان، کاهش آمار زندانیان در کشور را یکی از آرمان‌های نظام دانست و گفت: با استفاده از تجربه موفق سایر کشورها و نیز انجام مطالعات اجتماعی و آموزش شهروندان می‌توان به این مهم دست یافت.
 
وی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به جایگاه حقوق شهروندی، رونمایی از منشور حقوق شهروندی توسط رئیس‌جمهور را مؤید این موضوع دانست و گفت: این منشور مجموعه‌ای از ارزش‌هایی است که بر حفظ حقوق مردم و تحقق قانون‌گرایی تأکید دارد.
 
هادی مقیمی با اشاره به این‌که یک فصل از قانون اساسی به حقوق شهروندی اختصاص یافته است؛ نتیجه اجرای کامل آن را حفظ کرامت انسانی و رشد اخلاق در جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد با همکاری قوای سه‌گانه نظام، حقوق ملت بیش از پیش پاس داشته شود.
 
نماینده عالی دولت در اردکان سپس با تشکر از همکاری دادگستری، دادستانی و قضات شهرستان اردکان در پی‌گیری پرونده تخلفات محیط‌زیستی شهرستان؛ اجرای سریع آن را نشانه عزم جدی تمام دستگاه‌ها و نهادها برای احقاق حقوق مردم دانست.
 
فرماندار اردکان در پایان با بیان این‌که در قانون مجازات اسلامی، جایگزین‌هایی برای مجازات حبس درنظر گرفته شده است گفت: امیدوارم قضات شهرستان در موارد ممکن، با ابتکار عمل و وسعت دید از مجازات جای‌گزین حبس استفاده کنند تا تبعات اجتماعی زندانی‌شدن افراد، جامعه را دچار مشکل نکند.