به گزارش روابط عمومی فرمانداری و کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان اردکان، مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری یزد در نشستی که صبح امروز با حضور فرماندار و اعضای ستاد انتخابات شهرستان اردکان برگزار شد مهمترین برنامه مسئولان استان در موقعیت کنونی را برگزاری انتخابات سالم عنوان کرد.

 

 

مصطفی سالاری در جلسه جمع بندی بازدید دبیر و اعضای ستاد انتخابات استان یزد از ستاد انتخابات شهرستان اردکان و بخش عقدا افزود: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در 7 اسفند ماه سال جاری برگزار می شود که برنامه های مقدماتی جهت برگزاری پرشورآن از اوایل سال شروع شده است.

 

 

وی اضافه کرد: ستاد انتخابات کشور، استان و به طبع آن شهرستان که مدیریت آن بر عهده فرمانداران و بخشداران آن منطقه است شکل گرفته است و بی طرفی و صیانت آراء باید بعنوان اصل برنامه ها مورد توجه قرار می گیرد.

 

 

مدیر کل انتخابات استان یزد با بیان اینکه کلیه برنامه های اجرایی انتخابات زمان بندی شده است تصریح کرد: قوانین و آیین نامه هایی که قرار است در انتخابات انجام بگیرد مشخص گردیده است.

 

 

سالاری با اشاره به اینکه اجرای دقیق قانون، مشارکت و حضور حداکثری مردم را در پی  خواهد داشت اظهار کرد: اگرمجریان انتخابات براساس قانون و مقررات عمل کنند سبب اعتماد سازی در بین مردم خواهند شد و خاطره خوبی در بحث مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایجاد خواهند کرد.

 

 

وی افزود: مشارکت گسترده مردم در انتخابات پشتوانه ای برای نظام و دولت در اجرای سایر برنامه هاست.

 

 

این مقام مسئول در ادامه در خصوص بحث آموزش در راستای انتخابات تاکید کرد و گفت: در بحث آموزش در سه سطح ستاد انتخابات کشور، استان و شهرستان برنامه ریزی شده که  وزارت کشور نیز در همین رابطه دومین همایش منطقه ای آموزش انتخابات فرمانداران و بخشداران را برگزار خواهد کرد تا در خدمت دیگر افراد ستاد باشند.

 

سالاری با بیان اینکه مربیان انتخابات نیز در سطح استان که شامل چهارکارشناس از دفتر سیاسی و دو کارشناس از دفتر فن آوری هستند در حال گذراندن دوره های آموزشی مربوطه می باشند، ادامه داد: برای آموزش دادن در سطح استان برنامه ریزی های لازم برای برگزاری جلسات آموزشی در سطح استان برای فرمانداران ، بخشداران و کارشناسان انتخابات و کارشناسان فن آوری برگزار خواهد شد و در رده سوم آموزش در سطح شهرستان ها صورت خواهد پذیرفت.

 

 

فرماندار اردکان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات، دقت و ظرافت نسبت به برگزاری انتخابات را امری مهم خواند و با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات افزود: باید برای برنامه ریزی و نظارت در همه امور ستاد انتخابات چه در تبلیغات قبل از انتخابات و چه در هنگام برگزاری تلاش کرد.

« حسین اسماعیلی » با معرفی اعضای ستاد انتخابات اردکان، اولویت فرمانداری اردکان را در برنامه ریزی و آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی با شکوه خواند.

فرماندار اردکان افزود: با توجه به حضور افرادی توانمند در ستاد انتخابات شهرستان آمادگی لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و به دور از هرگونه حاشیه ای در شهرستان اردکان وجود دارد.

وی به اقدامات انجام شده توسط ستاد انتخابات شهرستان اردکان اشاره کرد و گفت : برگزاری جلسات منظم ستاد با حضور اعضای هیات نظارت ، بازدید و بررسی از شعب اخذ رای به منظور رفع مشکلات احتمالی از جمله این اقدامات می باشد.

 

در ادامه این جلسه اعضای برخی از عوامل ستاد انتخابات استان و شهرستان به بیان برنامه ها، پیشنهادات و عملکرد خود پرداختند.

 

 

رصد فعالیت تبلیغاتی کاندیدهای احتمالی، برنامه زمانبندی و فراهم کردن بستربرگزاری انتخابات، بازدید ازشعب و پیش بینی تجهیزات مورد نیاز، شناسایی معتمدین و اعضای شعب براساس قانون، سرعت و دقت در امور، مطالعه و تسلط بر قوانین و مقررات انتخابات، فعال شدن کمیته آموزش، مستند سازی برنامه ها، رعایت بیطرفی مجریان انتخابات و استفاده از امکانات ادارات دولتی و غیردولتی بر اساس قانون از جمله مسائلی بود که در ادامه این جلسه مطرح گردید.

 

 

گفتنی است فرماندار اردکان « حسین اسماعیلی » بعنوان رئیس ستاد انتخابات، معاون فرماندار « مصطفی پوردهقان اردکانی » مسئول امور امنیتی و استعلامات، « رقیه کرمانیان » مسئول و دبیر ستاد انتخابات، « محسن طالعی» مسئول کمیته امور آموزش، « سعید طالعی » مسئول کمیته امور فناوری و اطلاعات، « جاوید عیدانی اصل » مسئول کمیته امور تبلیغات و اطلاع رسانی، « حسین کهفی » مسئول امور تدارکات و پشتیبانی، « داود شجاع االدینی اردکانی » رابط خبری ستاد انتخابات شهرستان اردکان می باشند که در این جلسه حضور داشتند و در خصوص موارد مرتبط با این حوزه با مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری یزد دیدار و گفتگو کردند.