باحضورمسئولین اردکان و رییس سازمان جهادکشاورزی استان

      به گزارش روابط عمومی فرمانداری روزپنج شنبه نهمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی با حضور امام جمعه،نماینده مردم در مجلس و فرماندار اردکان در محل سالن شهید عباسی فرمانداری برگزار شد.

     در این جلسه علاوه بر تصویب تسهیلات طرح های این دوره به مبلغ 2میلیارد و 120میلیون تومان با حضور مسئولین شهرستان پیشنهاداتی از سوی "دکتر تابش"نماینده مردم اردکان درمجلس شورای اسلامی برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان به بانک عامل ارائه گردید.

     نماینده مردم اردکان درمجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر توسعه سازو کارمحصولات کنجدی در شهرستان اردکان و استان یزد گفت:برای توسعه فراوری محصولات کنجدی که می تواند استان یزد را به قطب تولید این محصول در آینده نزدیک تبدیل کند باید در3بخش تولید، صادرات،واردات تسهیلات مناسب در نظر گرفته شود .

     وی با اشاره به اهمیت موضوع بر تشکیل کارگروه در ارتباط با رفع مشکل تولید این محصول در استان تاکید ورزید.

     فرماندار اردکان نیز در این جلسه با ارائه گزارش از فعالیت ثمر بخش کارگروه توسعه بخش کشاورزی میزان اعتبارات جذب شده تا این تاریخ را 8/6میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:امیدورایم تا پایان آذرماه کل اعتبار تخصیبص یافته شده در سال جاری که نزدیک به 12میلیار تومان می باشد جذب و تسهیلات ان به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت شود .

     "کمالی"مهمترین طرح های مصوب شده در این کارگروه را تولید روغن خام کنجد،طرح های مربوط به اصلاح باغات، طرح های زیربنایی آبی خاکی و توسعه واحدهای دامی برشمرد و گفت:شهرستان اردکان درحال حاضر بعنوان دومین تولید کننده گوشت سفید در استان بیشترین تعداد واحد تولید این محصول را به خود اختصاص داده است و بخشی از تسهیلات مصوب در این کارگروه برای بهسازی و نوسازی این واحدها اختصاص داده شده است.

     رفع مشکل انعقاد قرارداد اجاره واحدهای دامداری دارای مجوز تاسیس با توجه به صورتجلسه تنظیمی درجهاد کشاورزی استان ،حل مشکلات مجتمع های دامی و اراضی واگذار شده به بخش کشاورزی و دامپروری،اختصاص تسهیلات مناسب برای توسعه کشت روناس بعنوان یکی از محصولات اصلی کشاورزی این شهرستان از دیگر مواردی بود که با همفکری و مشورت اعضا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.