معاون فرماندار اردکان
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، مصطفی پوردهقان اردکانی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان با اشاره به لزوم هماهنگی و هم‌دلی همه دستگاه‌های عضو این شورا در زمان بحران گفت: هدف اصلی باید کاهش خسارات ناشی از بحران‌ها و رفع مشکلات به‌وجودآمده در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشد.
 
معاون فرماندار اردکان با بیان این‌که دستگاه‌های مسئول باید با ارائه آموزش‌های لازم، آمادگی خود و شهروندان را در زمینه مواجهه با بحران افزایش دهند؛ افزود: برگزاری مانورهای نمادین و تمرینات با مشارکت شهروندان و شورای هماهنگی مدیریت بحران، از بهترین راه‌ها برای کسب آمادگی لازم در زمان وقوع بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و... است.
 
پوردهقان اردکانی بررسی میزان آمادگی هر دستگاه را خواستار شد و خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها باید با کارشناسی نقاط ضعف و قوت و نیز به‌روزرسانی مداوم تجهیزات، آمادگی خود را برای هر گونه بحران در شهرستان حفظ  نمایند.
 
وی با اشاره به آغاز فصل سرما و بارش، اظهار داشت: تخصیص و هدایت بخشی از اعتبارات شهرستان به سمت اقدامات پیش‌گیرانه در حوادث طبیعی و خرید و به‌روزرسانی تجهیزات مقابله با حوادث، موجب کاهش بسیاری از خسارات شده و شهرستان را به ضریب ایمنی مطلوب نزدیک می‌کند.
 
در ادامه این جلسه، هر یک از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان به ارائه‌ی گزارشی از وضعیت و امکانات موجود در اردکان و نیز برنامه‌ها و اقدامات صورت‌گرفته در جهت دست‌یابی به سطح مطلوبی از آمادگی پرداختند.
 
تعیین محل‌هایی برای اسکان اضطراری در مواقع بارندگی شدید در بخش‌های مرکزی، عقدا و خرانق، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.