به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،صبح امروز اجلاس روسای کمسیون فرهنگی شوراهای اسلامی استان باحضور،فرماندار،رییس شورای شهر و شهردارواعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردکان وهمچنین رییس کمیسیون فرهنگی شورای استان یزد ورییس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در استان در محل سالن اجتماعات شهرداری رسمیت یافت.

     در این جلسه طبق دستور کار، طرح الزام شهرداری ها به پاسداشت مقام شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پس از بحث و تبادل نظر در 5ماده مورد تصویب اعضا قرار گرفت .

     به گفته "حجت الاسلام حسینی پور"رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهراردکان این طرح با توجه به ویژگی بنیادی انقلاب اسلامی مبنی بر مکتبی و اسلامی بودن آن نسبت به دیگر نهضتها وجنبشهای معاصر درجهان و همچنین بمنظور حفظ شان و منزلت شهیدان به مثابه میراث فرهنگی،انقلابی،دینی و ملی ایران اسلامی در راستای اجرای بندهای دوم وبیست وچهارم ماده هفتادو یکم قانون تشکیلات ،وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور با همکاری بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس مطرح و به تصویب رسید.

     فرماندار اردکان در اختتامیه این اجلاس با تاکید بر ضرورت رعایت عدالت در توجه به مسائل فرهنگی گفت:گاهی نگاه به مسائل فرهنگی نیز به سمت ساخت و ساز و عمران معطوف می شود وبه نوعی در حق فرهنگ اجحاف صورت می گیرد درحالیکه لازمه فعالیت فرهنگی نگاه ریشه ای و پایه ای که منجر به ارائه طرح های مناسب و ریشه دار در زمینه اعتقادات،دین باوری،شناخت هویت،تحکیم خانواده و مبارزه با آسیبهای اجتماعی می گردد ؛احساس می شود .

     "احمد کمالی"با مد نظر قرار دادن غنای دینی و فرهنگی موجود در کشور ایران و با اشاره به ظرفیتهای فرهنگی شهرستانهای استان یزد به چند نمونه از پتانسیلهای فرهنگی شهرستان اردکان اشاره کردوافزود:ظهور و حیات علمای بزرگ واندیشمندان فرهیخته در شهرهایی مثل اردکان که ملقب به یونان کوچک شده و به تعبیر ما ایران کوچک می باشد درکنار اماکن مذهبی دارای قدمت،مساجد،ابنیه تاریخی ،حوزه های علمیه ،تکایا و...بعنوان شناسنامه و هویت فرهنگی ما تلقی می شوند که با استفاده از آنها باید خط مشی فرهنگی آیندگانمان را رقم بزنیم .

     شهردار اردکان نیز در این جلسه ضمن معرفی اجمالی شهرستان  به ارائه گزارش در زمینه فعالیتهای فرهنگی صورت گرفته در کنار پروژه های عمرانی شهرداری پرداخت.

     "محمد علی مروتی"با ارائه اطلاعاتی در زمینه اجرای طرح شهروند الکترونیک بعنوان پایلوت استان در اردکان به تشریح طرح خانه شهروندی و طرح جامع خانواده و جوان پرداخت و این دو موضوع را بعنوان جدیدترین موضوعات فرهنگی در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان مطرح نمود .

     گفتنی است در این اجلاس 30نفر از روسای کمیسیونهای فرهنگی شوراهای استان حضور داشتند .