به گزارش اتاق خبر اردکان، به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجوبان ایران(ایسنا) - منطقه یزد در اردکان، سرهنگ "سیدرضا صادقیان" به مناسبت هفته ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به این که در هفته نیروی انتظامی مامورین خدوم پلیس با گشت‎‎های ویژه یک سری کشفیات مواد مخدر را داشتند، تصریح کرد: در گشت زنی‎‎های هفته نیروی انتظامی فردی با 2.5 کیلوگرم مواد مخدر به صورت بلع دستگیر شد که این کشف در نوع خود به صورت بلع در استان و کشور بی‎‎سابقه بوده است.

وی با اشاره به کاهش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر، از کشف 275 کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در یکسال گذشته در اردکان خبر داد.

فرمانده انتظامی اردکان گفت: کشف 200 گرم شیشه در کفش زنانه ساقه بلند، کشف 5 تن و 700 کیلو برنج قاچاق، کشف 480 متر انواع پارچه، دستگیری 4 نفر قاچاقچی از جمله فعالیت‎‎های این هفته ماموران نیروی انتظامی به مناسبت هفته ناجا در شهرستان اردکان بوده است.

وی در ادامه اعلام کرد: در سالی که گذشت، آمارها حکایت از کاهش 18 درصدی سرقت‌‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

البته این مسئول به افزایش سرقت موتورسیکلت در اردکان نیز اشاره و آن را ناشی از بی‎‎توجهی و سهل‌انگاری مردم در رعایت موارد ایمنی همچون عدم قفل و زنجیر موتور سیکلت دانست.

وی افزود: مردم اردکان هنوز مانند گذشته با حسن نیت و حس اعتماد بیش از حد، موتورسیکلت و برخی وسایل نقلیه موتوری خود را بدون قفل و زنجیر در سطح معابر، کوچه‌‌ها و مکان‎‎های خلوت شهر رها می‎‎کنند که این خود یکی از عوامل اصلی آمار بالای سرقت انواع موتورسیکلت در اردکان بشمار می‎‎رود.

فرمانده انتظامی اردکان از مردم خواست تا با رعایت برخی موارد امنیتی به ویژه قفل و زنجیر کردن وسایل نقلیه در کاهش میزان سرقت موتور سیکلت به مامورین انتظامی شهرستان کمک کنند چرا که تنها با این اقدام می توان شاهد کاهش 50 درصدی سرقت موتورسیکلت در شهرستان بود.

صادقیان بیشتر سارقان شهرستان را از افراد غیربومی و غیر ساکن در اردکان دانست و گفت: با توجه به وجود مزارع پسته در شهرستان اردکان، گشت‎‎های ویژه باغات پسته نیز در این مناطق در دستور کار است.

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان تعداد تصادفات منجر به فوت درون شهری اردکان را شش نفر بیان و اظهار کرد: با توجه به آمارهای سال گذشته شاهد کاهش 14 درصدی تصادفات منجر به فوت در اردکان بوده‎‎ایم.

وی با اشاره به 24 فوتی تصادفات برون شهری، از کاهش چهار درصدی این آمار نسبت به مدت مشابه قبل گفت.

صادقیان ادامه داد: در سال انتظامی که گذشت، تصادفات جرحی درون شهری 21 درصد، تصادفات جرحی برون شهری 16درصد، تعداد مجروحین برون شهری 16 درصد و تعداد مجروحین درون شهری 24 درصد و مجروحین برون شهری 35 درصد کاهش یافته است.

وی با عنوان این مطلب که بر اثر تصادفات درون شهری 297 نفر و تصادفات برون شهری 245 نفر مجروح شدهاند، خاطرنشان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 24 درصد مجروحان برون شهری و 35درصد مجروحان درون شهری کاهش یافتهاند.

فرمانده انتظامی اردکان، بیشترین آمار تصادفات درون شهری را مربوط به موتورسیکلت‎‎ها و راکبان بدون کلاه ایمنی این وسیله نقلیه عنوان کرد و افزود: تردد عابرین پیاده در مسیر سواره رو نیز یکی دیگر از عوامل به وقوع پیوستن تصادفات درون شهری است.

صادقیان آمار توقیف خودرو حامل قاچاق اتباع بیگانه بدون مجوز در اردکان را هشت مورد بیان کرد و افزود: در بحث تردد اتباع غیرمجاز بیگانه بیش از 850 نفر در سطح شهرستان جمع آوری و طرد شده‎‎اند.

فرمانده انتظامی اردکان اعلام کرد: در یک سال گذشته 15 قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز، 306 دستگاه ماهواره و بیش از هزار و 547 قلم محصول ضدفرهنگی در سطح شهرستان جمع‎‎آوری شده است.

وی افزود: عده‎‎ای با ایجاد آلودگی صوتی در کاروان ها، مراسمات، جشن‎‎ها و مناسبت‎‎ها باعث مزاحمت همشهریان می‎‎شوند که 57 مورد از این آلودگی‎‎های صوتی مربوط به خودروهاست که افراد خاطی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‎‎اند.

صادقیان در پایان نیز خاطرنشان کرد: 115 مورد دستگاه موتورسیکلت نیز که صرفا آلودگی صوتی داشته‎‎اند، توسط ماموران نیروی انتظامی توبیخ شده‎‎اند.