در مراسمی با حضور استاندار یزد صورت گرفت:

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۷ مدرسه خیری در شهرستان اشکذر

در مراسمی با حضور استاندار یزد عملیات اجرایی ساخت ۷ مدرسه خیری در شهرستان اشکذر آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، دکتر طالبی در آیین آغاز عملیات اجرایی هفت آموزشگاه خیری شهر مجومرد شهرستان اشکذر با اشاره به نقش خیرین مدرسه ساز در توسعه و ساخت فضاهای آموزشی استان، گفت: در واقع این خیران نیک اندیش با قرارگیری در کنار آموزش و پرورش برای رفع مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، پای در میدان عمل گذاشته و نام نیکی از خود به جای می گذارند.
وی با اشاره به جایگاه خیرین در رشد و تعالی جامعه، اظهارداشت: نقش آفرینی خیران در گوشه گوشه استان یزد و  حوزه های مختلف و به ویژه در امر مدرسه سازی مشاهده می شود و همه ما در هر سمت و جایگاه، باید قدردان زحمات و نقش آفرینی آن ها باشیم.
استاندار یزد به اقدامات ارزشمند خیران در سال های اخیر و به خصوص در برهه های حساس اشاره و خاطرنشان کرد: بیمارستان سازی، درمانگاه سازی، ایجاد مجموعه های مختلف عام المنفعه در سطح شهرها و روستاها و کمک های معیشتی به نیازمندان از جمله حوزه هایی است که خیران به آن ها ورود کرده اند.
وی با بیان اینکه خیران و صاحبان صنایع و معادن در دوران کرونا بار بزرگی را از دوش استان برداشتند، تصریح کرد: این افراد علاوه بر کمک هایی که به مراکز بهداشتی و درمانی استان و تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان داشتند، تعداد قابل توجهی دستگاه اکسیژن ساز را تهیه و در اختیار بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار دادند.
استاندار یزد در ادامه با اشاره به فعالیت های خیران و همراهی دستگاه های مختلف و به ویژه انجمن خیرین مدرسه ساز، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات ساخت و بازسازی  ۵۰ پروژه آموزشی آغاز شده است که این رقم بسیار ارزشمندی برای استان بشمار می آید.
استاندار یزد با اشاره به لزوم بازسازی بسیاری از مدارس استان، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، بازسازی مدارس فرسوده با بودجه دولتی امکان پذیر نبوده و حضور ارزشمند خیران می تواند موجب تسریع در بازسازی فضاهای آموزشی شود.
وی اظهارداشت: حاصل این فعالیت های خیرخواهانه، پرورش کودکان و فرزندانی است که می توانند در آینده گوشه ای از مسئولیت آبادانی این سرزمین را برعهده بگیرند.
دکترطالبی در بخش دیگری از سخنانش به روند مناسب اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان یزد اشاره کرد و گفت: درحال حاضر عملیات ساخت مسکن ملی در شش شهرستان استان یزد آغاز شده و به زودی شاهد شروع پروژه های مسکن ملی در چهار شهرستان باقی مانده از جمله شهرستان اشکذر خواهیم بود.
استاندار یزد یکی از اتفاقات خوب رقم خورده در ماه های اخیر را تاسیس شهرداری مجومرد دانست و عنوان کرد: از زمان ارتقاء مجومرد به شهر، شاهد افزایش حس همدلی در شهرستان اشکذر بودیم.
دکتر طالبی در پایان خاطرنشان کرد: فرصت بسیار خوبی فراهم شده است که فارغ از همه حساسیت ها و چالش ها با هدف توسعه و پیشرفت در کنار هم  قرار بگیریم تا بتوانیم این شهرستان را با توجه به ظرفیت های خوبی که دارد به شهرستانی سرآمد در حوزه های مختلف تبدیل کنیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات