استاندار یزد در نشست اعضای سازمان دانش آموزی استان؛

آموزش و پرورش، دانش آموزانی مسوولیت پذیر، مشارکت جو و مطالبه گر تربیت کند

«محمدعلی طالبی» در نشست و دیدار با پیشتازان منتخب و اعضای سازمان دانش آموزی استان با استقبال از تشکیل شورای مشورتی دانش آموزی بیان کرد: آموزش و پرورش، دانش آموزانی مسوولیت پذیر، مشارکت جو و مطالبه گر برای آینده کشور تربیت کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۸، همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی،نشست و دیدار نمایندگان شوراهای دانش آموزی استان با «محمدعلی طالبی» استاندار یزد و «احمد ترحمی» معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.
استاندار یزد در ابتدای این جلسه با تبریک سالروز شکل گیری سازمان دانش آموزی و با اشاره به پیشینه شکل گیری این سازمان  گفت: رییس جمهور و دولت وقت، با باورمندی عمیقی که نسبت به مشارکت مردم در امور کشور داشتند، پایه گذار تاسیس این سازمان شدند و تشکیل این سازمان از جمله رویدادهای بسیار خوب آن دوران بود و همه ما تا همیشه مدیون بزرگوارانی هستیم که این اقدام ارزشمند را پایه گذاری کردند.
وی افزود: اعتقاد دارم که تضمین آینده کشور مستلزم باور به جایگاه دانش آموزان در فضای امروز است و اگر خواستار آینده ای مناسب  برای کشور هستیم، باید این امر را با توجه بیشتر به دانش آموزان از امروز پایه گذاری کنیم.
«محمدعلی طالبی» افزود: لازم است اثربخشی و نقش آفرینی دانش آموزان در تمامی فرآیندها و موضوعات کشور تقویت و افزایش یابد زیرا نیازمند دانش آموزان توانمندی هستیم که فراتر از پرداختن به روند تحصیل رسمی، بتوانند مسوولیت پذیری اجتماعی را در جامعه ارتقاء بخشند.
"طالبی" به ضرورت پرداختن دانش آموزان به اندیشه ورزی و کارورزی با رویکرد اجتماع محور اشاره کرد و گفت: باید فرصت تمرین در جامعه برای دانش آموزان فراهم شود تا بتوانند برای اثر بخشی اجتماعی آماده شوند و در این راستا، نظام تعلیم و تربیت کشور نیز، دانش آموزانی مسوولیت پذیر، مشارکت جو،مطالبه گر و محاسبه گر را برای آینده کشور تربیت کند.
وی ادامه داد:اگر این ویژگی ها در دانش آموزان کشورمان وجود داشته باشد، می توان امیدوار بود که نسل آینده در مسیر سازندگی جامعه خویش قدم های موثری بر خواهد داشت و در این راستا باید ساختاری فراتر از آموزش های رسمی در نظام آموزش و پرورش کشور ایجاد شود تا دانش آموزانی با انگیزه برای ایفاء نقش های اجتماعی پرورش یابند.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان با استقبال از پیشنهاد تشکیل شورای مشورتی دانش آموزی و  شکل گیری جلسات این شورا به صورت ماهیانه با استاندار جهت پیگیری پیشنهادات علمی و کاربردی دانش آموزان، خاطرنشان کرد: شخصا آمادگی همراهی با سازمان دانش آموزی را دارم و خرسندم که سازمان دانش آموزی تا کنون در راستای ایفاء نقش های اجتماعی و فرهنگی خوش درخشیده است.
لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار، پیشتازان منتخب و اعضای سازمان دانش آموزی استان به ارائه دیدگاه ها و دغدغه های خود در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و زمینه سازی برای نقش دانش آموزان در آینده سازی کشور و استان پرداختند.

*عکاس:رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات