معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد:

اتاق شیشه‌ای و پاسخگویی در مدیریت شهری رضایت مردم را به‌دنبال دارد/ توسعه پایدار شهری با مشارکت شهرداری، بخش خصوصی و نهادهای مردمی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در نشست مشترک شهرداران شهرهای استان یزد و تهران بر تحقق توسعه پایدار شهری با مشارکت شهرداری، بخش خصوصی و نهادهای مردمی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست مشترک شهرداران ‌شهرهای استان یزد و تهران که با حضور معاونان هماهنگی امور عمرانی این دو استان‌ در تهران برگزار شد، ‌گفت: ثبت جهانی شهر یزد به‌عنوان اولین شهر تاریخی ثبت شده در ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو، در واقع پاسداشت قرن‌ها حافظه تاریخی و تمدنی مردمان سخت‌کوش کویر است.
"محسن صادقیان" با اشاره به اینکه یزد در زمینه گردشگری از شهرهای طراز اول کشور محسوب می‌شود، بیان ‌کرد: اگر چه در زمینه تامین زیرساخت‌های لازم در زمینه جذب گردشگران در استان اقدامات خوبی انجام شده است ولی به دلیل وجود پتانسیل و ظرفیت بالای استان، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های بیشتر در ‌یزد هستیم و در این زمینه باید سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.
وی ادامه داد: استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه، واقع شدن در مرکز جغرافیایی کشور و در کنار کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب و همچنین توان اقتصادی در بخش معدن، صنعت و بازرگانی می‌تواند به‌عنوان یک منطقه ویژه در حوزه ارائه خدمات بخصوص در بخش حمل‌ونقل در مسائل اقتصادی کشور ایفای نقش کند و هدف گذاری استان در این بخش ایجاد شهر و دهکده لجستیک و ایجاد لجستیک های اختصاصی در زمینه کاشی و فولاد است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به ۲۵ سال صدرنشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری، بزرگ‌ترین سرمایه استان یزد را سرمایه های اجتماعی و نیروی های انسانی آن عنوان کرد.
صادقیان اصلی‌ترین مشکل استان یزد را کم‌آبی و خشکسالی عنوان کرد و افزود: در کنار برنامه های سازگاری با کم آبی و مصرف بهینه آب نیازمند تامین آب پایدار از حوزه های خلیج فارس و دریای عمان هستیم.
وی بر ضرورت ایجاد شفافیت، مدیریت شیشه‌ای و پاسخگویی در مدیریت شهری تأکید ‌کرد و گفت: اتاق شیشه‌ای در مدیریت شهری و پاسخگو بودن به ارباب رجوع در حوزه شهرداری ها رضایت مردم را به‌دنبال دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: مشارکت سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری روند توسعه شهر را تسریع می‌کند و ما در راستای دستیابی به توسعه پایدار شهری نیازمند مشارکت شهرداری ها، بخش خصوصی و نهادهای مردمی هستیم  و بدون شک با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف شهری زمینه ایجاد اشتغال پایدار و کاهش آمار بیکاری فراهم می‌شود.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات