مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد خبر داد :

اجراي طرح توان افزايي اجتماعي زنان و خانواده هاي استان

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری از اجراي طرح توان افزايي و ارتقاي تاب آوري اجتماعي زنان و خانواده های استان با همكاري تشكلهاي اجتماع محور و سازمانهاي مردم نهاد بومي و حمايت معاونت رييس جمهوری در امور زنان و خانواده در استان يزد خبر داد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد ، "فخرالسادات خامسي هامانه"  گفت: طرح توان افزايي و ارتقاي تاب آوري اجتماعي زنان و خانواده هاي استان به زودی و به شكل پايلوت در استان یزد اجرايي مي شود.
وي اهداف كيفي اين طرح را ارتقاي آگاهي و سطح سلامت رواني، جسماني و اجتماعي بانوان و خانواده ها ، افزايش تحمل خانواده ها در مقابل آسيبهاي اجتماعي ، تعارضات خانوادگي و زناشويي و توسعه مشاركت در امور شهري، ارتقاي فرهنگ شهرنشيني و كاهش آسيب هاي اجتماعي برشمرد.
خامسي هامانه افزود: اهداف كمي اين طرح نیز در مرحله اول توان افزايي و توسعه ظرفيت هاي جامعه محلي با آموزش 20 تشكل اجتماع محور و سازمان مردم نهاد از طريق برگزاري كارگاههاي تربيت مربي و آموزشگر محلي به مدت 36 ساعت است.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در پایان سخنان خود تصریح کرد: در مرحله دوم این طرح، توان افزايي 260 نفر از زنان و اعضاي خانواده های استان در زمينه مهارتهاي ده گانه زندگي شامل: مهارت خودآگاهي، همدلي، برقراري ارتباط مؤثر، روابط بين فردي، حل مسئله، تصميم گيري، تفكر خلاق، تفكر انتقادي، مقابله با استرس و كنترل خشم با هدف پيشگيري از تعارضات خانوادگي، نزاع دسته جمعي، افزايش فرهنگ شهروندي، مشاركت در امور شهري و مديريت مسائل زيست محيطي مورد توجه قرار خواهد گرفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات