مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد خبر داد:

اجرای طرح پایلوت تبسم در استان از اول مرداد ماه

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: طرح پایلوت تبسم در زمینه ارتقای سلامت جسمی و روانی بانوان استان از اول مرداد ماه سال جاری و به مدت هشت ماه در یکی از مناطق ویژه اجتماعی شهر یزد اجرا می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "فخرالسادات خامسی هامانه" در جلسه گروه کاری سلامت بانوان استان که به منظور هماهنگی نهادهای دولتی و غیردولتی برای همکاری در برگزاری طرح پایلوت تبسم در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در زمینه تحقق اهداف و سیاستهای اقتصاد مقاومتی بالابردن شاخص سلامت در جامعه با تکیه برداشته ها و توانایی های موجود در نهادهای مرتبط به منظور کاهش هزینه هاست.
خامسی هامانه ادامه داد : یکی از مشکلات و معضلات موجود در موضوع اجرای برنامه های سلامت به ویژه در حوزه بانوان استان عدم انسجام، موازی کاری و پراکنده کاری هاست که موجب هدررفت زمان و منابع مالی در این حوزه می گردد .
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری افزود: طرح پایلوت توسعه بین بخشی سلامت محله ای ، اقدامی عملی در حوزه سلامت بانوان است که به منظور استفاده بهینه از زمان ، کاهش موازی کاری و هدفمند کردن فعالیت ها ، هم افزایی فعالیت های بین بخشی در حوزه سلامت ، خدمت رسانی به اقشار مختلف بانوان با رویکرد حمایت از اقشارآسیب پذیر و زنان سرپرست خانوار ، افزایش نشاط اجتماعی بانوان و بستر سازی در زمینه افزایش مشارکت اجتماعی بانوان در مقابله با آسیب های اجتماعی انجام می شود .
وی در پایان سخنان خود بر ضرورت ارزیابی نتایج این طرح بعد از اجرایی شدن به منظور تعمیم آن به محلات دیگر یزد تاکید و اظهار امیدواری کرد: طرح تبسم که به عنوان پایلوت در یکی از محلات آسیب پذیر شهر یزد برگزار می شود ، مقدمه ای برای اجرای برنامه ها و فعالیت های تاثیرگذار در تامین سلامت زنان و دختران استان به عنوان محوری ترین افراد در تاثیر بر سلامت خانواده و جامعه باشد .

گفتنی است در این جلسه ، جزییات مربوط به نحوه همکاری ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی استان در اجرای طرح تبسم و چگونگی هماهنگی بین سازمانهای دولتی و مردم نهاد در ارائه خدمات رسانی به بانوان در حوزه سلامت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات