به گزارش روابط عمومي استانداري يزد؛ " محمد رضا فلاح زاده " روز سه شنبه در اين ديدار كه در محل ساختمان شماره 3 استانداري يزدبرگزار شد با اشاره به تاريخ اسلام مهاجرين و انصار را نمونه ايثارگران واقعي دانست .
استاندار يزد با اشاره به از خود گذشتگي مردم شهيد پرور ايران اسلامي در طول 8 سال دفاع مقدس، آنان را باشركت كنندگان در جنگ بدر و احد مقايسه كرد وفداكاري آنان را مايه ماندگاري اسلام ناب محمدي (ص) دانست.
فلاح زاده در بخش دوم سخنان خود، با بيان اينكه  شهدا از خانواده، دنيا و مال خود گذشتند، به وعده خداوند متعال در باره اين گلگون كفنان عرصه هاي جهاد و شهادت  اشاره كرد و يادآور شد : شهدا داراي مقام شفاعت هستند.
وي رسالت فرزندان شهدا را رفتار متناسب با شان و منزلت شهدا دانست و تاكيد كرد: ائمه اطهار (س) نيز در اين زمينه تاكيدات فراواني داشته اند.
وي اخلاص، ايمان و تقوا را از خصوصيات بارز شهدا برشمرد و خاطر نشان كرد: شهدا كار براي رضاي خداوند و مردم را در اولويت قرار مي دادند.
عالي ترين مقام اجرايي استان همچنين وظيفه ايثارگران را ادامه دادن راه  شهدا و گراميداشت ياد و خاطره آنان دانست.
اختصاص وقت ملاقات به خانواده شهدا،بهره برداري از طرح ساماندهي 9 گلزار شهدا در آينده نزديك و كلنگ زني مسكن مهر ايثارگران استان از جمله مسائل مورد اشاره در اين ديدار صميمي بود.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار نيز در اين ديدار از حل مسئله اشتغال فرزندان شهيد و جانبازان بالاي 50 درصد استان خبر داد.
" عباسعلي رضايي " هدف از مجاهدت شهدا در جنگ تحميلي را رضاي خدا و پاسداشت از نظام مقدس جمهوري اسلامي بيان كرد.
مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان نيز در اين مراسم از ساماندهي 90 گلزار شهدا در كل استان خبر داد و ساماندهي همين تعداد از گلزارهاي شهدا را از ديگر اقدامات در حال انجام اين بنياد دانست.
" محمد مهدي فرهنگ دوست " همچنين در ادامه به بيان خاطراتي از شهيد " جهان آرا" پرداخت.
مشاور استاندار در امور ايثارگران نيز هدف از برگزاري اينچنين جلساتي را قدرداني از فرزندان شهدا دانست.
" عباس دهقان " اظهار اميدواري كرد: مشكلات خانواده شهدا در اولويت كاري قرار گيرد.
در ابتداي اين ديدار فرزندان شهيدان والامقام -  شاغل در استانداري  -   به بيان ديدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند.