به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا فلاح زاده " روز پنج شنبه در اولين جلسه شوراي هماهنگي امور حقوقي دستگاه هاي استاني، يكي از اهداف  اين شورا را حل اختلافات حقوقي بين دستگاه ها به صورت كدخدامنشانه عنوان كرد.
وي ارائه مشاوره  حقوقي به مديران ، دفاع حقوقي در محاكم قضائي، تهيه و تنظيم قراردادها و تفاهم نامه ها و رفع اختلاف بين دستگاه ها را از جمله وظايف مشاوران و مديران امور حقوقي دستگاه ها برشمرد و دفاع از حقوق بيت المال در مقابل افراد سود جو را مهم ترين وظيفه  مشاوران حقوقي دانست.
عالي ترين مقام اجرائي استان  در ادامه خواستار شناسايي خلأهاي قانوني و پيشنهاد ارائه لايحه در راستاي رفع آنها شد.
حفظ اسرار مردم و دستگاه ، ارتباط گيري با مجموعه دانشگاهي در راستاي به روز كردن دانش كارشناسان و استفاده مجموعه دانشگاهي از تجربيات مشاوران و مديران حقوقي و .... از نكات مورد تاكيد استاندار يزد در اين جلسه بود.
فلاح زاده در بخش ديگري از سخنان خود، اظهار داشت: در دين اسلام، خداوند متعال و پيامبر(ص) و ائمه معصومين(ع) قانونگذار هستند و در منابع  اسلامي همچون رساله حقوق امام سجاد(ع)،  حتي حقوق اعضا و جوارح بدن ، حقوق خردسال و بزرگسال ، حقوق اقليتهاي ديني و.... ذكر شده است.
وي همچنين هفته دفاع مقدس و دهه كرامت را گرامي داشت و مضجع شريف حضرت امام رضا(ع) را مأمن عاشقان و محل توبه و خودسازي بندگان خدا دانست.
 معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد نيز در اين جلسه ايجاد وحدت رويه در مسائل مهم حقوقي استاني و فراخوان شناسايي مسائل مبتلي به دستگاه ها و تمهيد اقدامات براي حل و فصل آن را  از وظايف شوراي هماهنگي امور حقوقي دستگاه هاي استاني برشمرد.
"عباسعلي رضايي" ضمن تشريح شيوه نامه اجرائي شوراي هماهنگي امور حقوقي دستگاه هاي استاني اظهار داشت: تركيب اصلي اين شورا مشتمل بر 4 كميسيون تخصصي مي باشد.
رئيس كميسيون مستند سازي معاونت حقوقي  رياست جمهوري نيز در سخناني با اشاره به كاركردهاي شوراي ياد شده، اقدامات صورت گرفته در استان يزد در راستاي تشكيل اين شورا را مطلوب و موثر ارزيابي كرد.
"مجيد لكايي" نتيجه اصلي تشكيل اين شورا را در وهله اول پيشگيري از بروز اختلافات بين دستگاهي و در گام بعدي حل اختلافات در دورن خانواده دولت دانست.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، اهميت مستند سازي املاك دولتي را يادآور شد.
اعضاي اين شورا در ادامه به بيان ديدگاه ها و نكته نظرات خود در خصوص مسائل مطرح شده پرداختند و در پايان تصميمات لازم اتخاذ شد.