به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "محمد رضا فلاح زاده" در این دیدار ضمن خیر مقدم به خبرنگاران برزیلی،کشور برزیل را کشوری خوشنام در ایران توصیف کرد و ضد استعمار بودن را وجه مشترک ایران و برزیل دانست.
وی با بیان اینکه  شما در عرصه ورزش به ویژه فوتبال خوش درخشیده اید، اظهار داشت: برزیل در عرصه فوتبال علاقمندان زیادی در ایران دارد.
وی در پاره دیگری از سخنان خود، به تشریح وضعیت داخلی کشورمان پرداخت و ادامه داد: ایران، کشوری پهناور با جاذبه های دیدینی که تمدنی کهن و باستانی دارد.
عالی ترین مقام اجرائی استان یزد، برخی از جاذبه های گردشگری استانهای مختلف را برشمرد.
فلاح زاده همچنین توانمندیهای استان یزد را مورد اشاره قرار داد و استان یزد که با 131 هزار کیلومتر مربع وسعت در مرکز ایران قراردارد، به رغم کمبود منابع آبی ، با تلاش مردم سختکوش آن در قلب کویر، همچنان به حیات خود ادامه داده است.
استاندار یزد در خصوص پتانسیلهای صنعتی و معدنی استان یزد گفت: 3070 واحد صنعتی  در استان مشغول فعالیت می باشد و این استان در حوزه معادن رتبه اول ذخایر معدنی غیر نفتی را داراست.
وی ادامه داد: یزد در حوزه پزشکی، قطب درمان ناباروری و یکی از اقطاب قلب درمانی کشور می باشد.
فلاح زاده ،همچنین  جذابیتهای گردشگری یزد را یادآور شد و از ارسال پرونده چهار اثر تاریخی یزد برای ثبت در شمار آثار جهانی خبر داد.
این مقام مسئول در بخش سوم سخنان خود، از این خبرنگاران خواست تا پیام صفا و صمیمت و عشق و نوع دوستی ملت ایران را به مردم کشور برزیل و سایر کشورها برسانند.
استاندار یزد در رابطه با حقوق زن نیز اظهار داشت: ما زن را محور دو عالم دانسته و برای آنان بالاترین مقام را قائلیم.
فلاح زاده ضمن دعوت ازخبرنگاران برزیلی به مطالعه زندگی بانوی بزرگوار جهان اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) ، تصریح کرد: اسلام برای زن، ارزش ، احترام و اهمیت ویژه ای قائل است.
استاندار یزد در خصوص جایگاه اجتماعی بانوان در ایران اسلامی، خاطرنشان ساخت: بخش های عمده آموزش و پرورش،آموزش عالی و مراکز درمانی کشور توسط بانوان اداره می شود.
وی آمادگی استان یزد برای ایجاد زیرساختهای لازم برای تعامل در حوزه گردشگری،سرمایه گزاری در بخش تجاری و همچنین سرمایه گزاری در بخش گردشگری را اعلام کرد.