به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "محمدرضا فلاح زاده" در نشست روحانیون استان که به منظور برگزاری کنگره شهید صدوقی و سفر ریاست محترم جمهوری به استان یزد در سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد گفت: برنامه ریزی و تصمیم به برگزاری کنگره شهدای محراب از چندی پیش در دستور  کار بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور قرار گرفته که استانداری ها و دیگر ارگان ها نیز در برگزاری این آیین ها کمک می کنند.
وی افزود: تاکنون کنگره شهیدان آیت الله دستغیب شیرازی، مدنی و اشرفی اصفهانی برگزار شده و طبق برنامه تنظیمی از سوی بنیاد شهید، برگزاری کنگره سومین شهید محراب نیز در دستور کار قرار گرفت که در این راستا با تشکیل ستادی ویژه و تعیین کمیته های مختلف نسبت به فراهم آوردن مقدمات برگزاری باشکوه کنگره شهید آیت الله صدوقی تلاش کردیم.
استاندار یزد ضمن تجلیل از شخصیت والای سومین شهید محراب، خواستار معرفی الگوهای حوزه های علمیه به نسل جدید شد و گفت: تلاش های شهید آیت الله صدوقی، در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، مبارزاتی، دفاع مقدس و خدمت رسانی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی غیرقابل انکار است.
فلاح زاده اظهار داشت: آیت الله شهید صدوقی انسانی وارسته، باتقوا و پرهیزکار بود که امام خمینی(ره) پس از شهادت ایشان فرمودند اسلام خدمتگزاري متعهد، ايران فقيهي فداكار و استان يزد سرپرستي دانشمند را از دست داد.
استاندار یزد با بیان این که تمام برنامه ريزي ها به منظور برگزاری مناسب این کنگره انجام شده و آمادگی های لازم در این خصوص وجود دارد از آحاد مردم حزب الله دعوت کرد تا در روز برگزاری کنگره سومین شهید محراب حضور باشکوه و گسترده ای داشته باشند.
استاندار یزد همچنین از برگزاری یادواره هایی در تمامی شهرستان های استان که با کمک فرمانداری ها و با محوریت آموزش و پرورش برای دانش آموزان برگزار می شود خبر داد و افزود: سازمان ملی جوانان استان نیز مراسم ویژه ای را صبح روز جمعه در رابطه با بزرگداشت یاد و خاطره سومین شهید محراب، حضرت آیت الله صدوقی برگزار خواهد کرد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود، به مظلومیت های مردم غزه در جنگ نابرابر مقابل رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: مسلمانان غزه با سلاح ایمان، تقوا و توکل بر خداوند متعال توانستند در برابر چهارمین ارتش مقتدر جهان از لحاظ تجهیزات و امکانات نظامی پیروز شوند.
استاندار یزد همچنین با اشاره به قریب الوقوع بودن سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان یزد گفت: زمان سفر ریات جمهوری و هیات دولت، سه روز پیش از انجام این سفر اعلام می شود که به محض اطلاع، در این رابطه اطلاع رسانی مناسبی انجام خواهیم داد.
فلاح زاده اهمیت سفر هیات دولت به استان را خاطر نشان کرد و گفت: حضور کلیه اعضای هیات دولت و ریاست محترم جمهور که به عنوان دومین شخصیت نظام مقدس جمهوری اسلامی از نظر قانون اساسی و مورد تایید رهبر معظم انقلاب (مدظلله العالی) و همچنین دستاوردهای این سفر پر خیر و برکت برای استان بسیار مفید خواهد بود.
وی در ادامه با بیان خصلت های پسندیده مردمان دیار دارالعباده از جمله میهمان نوازی آنان، اظهار امیدواری کرد: استان یزد میزبانی شایسته و در خور شان مردمان این دیار برای اعضای هیات دولت و رییس جمهور باشد.
حجت الاسلام حسینی کوهستانی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست با تاکید بر حضور فعال و گسترده مردم بویژه روحانیون در کنگره شهید صدوقی گفت: روحانیون سراسر استان باید در مجالس مختلف سطح استان با یادآوری خدمات ارزنده سومین شهید محراب به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، اقشار مختلف مردم را جهت حضور گسترده در کنگره شهید صدوقی ترغیب کنند.
کنگره سومین شهید محراب، حضرت آیت الله صدوقی، از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه، سوم بهمن ماه تا پیش از ظهر این روز در مسجد روضه محمدیه (حظیره) و کنار تربت پاک سومین شهید محراب برگزار می شود.
آیت الله حائری شیرازی و حاج صادق آهنگران به ترتیب به عنوان سخنران و مداح کنگره شهید صدوقی معرفی شده اند و حمید سبزواری، از شعرای برجسته کشورمان نیز در این کنگره اشعاری را در وصف شهید و شهادت قرائت خواهد کرد.