استاندار یزد عنوان کرد :

استفاده از ظرفیت تمام بانکهای استان برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی

استاندار یزد پیش از ظهر چهارشنبه 23 تیرماه در جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان خواستار استفاده از ظرفیت تمام بانکهای استان برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضاي اين كارگروه درسالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
"سیدمحمد میرمحمدی" در این جلسه با اشاره به ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی در زمینه گوشت مرغ و شیر اظهار داشت : این تسهیلات اگر به منظور مازاد تولید این محصولات در استان بدون در نظرگرفتن تقاضا ارائه شود ، از دوجهت باعث خسارت و زیان به این تولیدکننده ها خواهد شد زیرا اجبار پرداخت سود بانکی به آنها تحمیل شده و چون مسئله انقضا در واحدهای تولید گوشت و شیر وجود دارد،  نبود بازار فروش موجب هزینه مازاد برای آن ها خواهد شد .
وی ادامه داد : باید در ارائه تسهیلات تصمیم گیری های دقیق و حساب شده انجام شود تا تولید کننده را دچار مشکل جدیدی نکند.
میرمحمدی افزود: بازار معمولا به تناسب قدرت خرید ، نیاز بازار ، تبلیغات و عرضه و تقاضا تنظیم می شود و برای تقویت بازار باید قدرت خرید مردم را افزایش داد و تحریک تقاضا برای محصول را ایجاد کرد .
استاندار یزد تصریح کرد : لازم است اولویت ارائه تسهیلات در واحدهای تولیدی گوشت مرغ و شیر به تولیدات دارای استاندارد داده شود .
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تولید گوشت مرغ باکیفیت با طرح مناسب، بسته بندی با استاندارد ، همراه با سلامت و قیمت مناسب شد.
عالی ترین مقام اجرایی استان استفاده از ظرفیت بانکهای دیگر استان برای ارائه تسهیلات به واحدهای  تولیدی را مهم دانست و خواستار ارائه پیشنهادی از کمیته هماهنگی بانک های استان به رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای تحقق این مهم شد.
استاندار یزد پیگیری ارائه طرح های گردشگری و میراث فرهنگی در كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان را از دیگر دستورکارهای مدنظر این کارگروه برشمرد و گفت: یکی از ضوابط کارگروه ثبت نام در سامانه بهین یاب است که باید این واحدها ابتدا از طریق کمیته تخصصی و سپس از طریق کارگروه شناسائی و معرفی شوند .
بررسی مشکلات تعدادی از واحدهای صنعتی  و تولیدی استان ، حذف فاکتور در واحدهای تولیدی در قالب عقد مشارکت توسط بانک ملی و بررسی تسهیلات رونق تولید از دستورکار جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بود .
گفتنی است در اين جلسه مصوب گرديد از طريق بانك های عامل استان به 262 واحد توليدي و صنعتي استان تا اشتغال 100 نفر كارگر، تسهيلات سرمايه ثابت و در گردش پرداخت شود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات