به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، آيت الله "محمد رضا ناصري" در اين مراسم با اشاره به روايات و احاديث، اهميت برنامه ريزي در كارها را يادآور شد.
وي خطاب به اعضاي شوراي هاي اسلامي شهرها و روستاها، اظهار داشت: سعي كنيد مشكلات را با پنجه  تدبير و عقل، حل و همه مردم را در كارها  لحاظ كنيد چرا كه شما نماينده همه مردميد.
امام جمعه يزد با اشاره به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) ، بر اصلاح فرهنگ كار و تلاش و ايجاد فرهنگ درست كار كردن تاكيد كرد و افزود: اين فرهنگ بايد در همه امور باشد زيرا خوب كاركردن مهم تر از زياد كار كردن است
آيت الله ناصري همچنين اهميت توجه به مسائل فرهنگي و تربيتي  را يادآور شد.
 استاندار يزد نيز در اين مراسم سالروز تشكيل شوراها را گرامي داشت و ضمن تشكر و قدرداني از فعاليتهاي شوراها گفت: كاري كه براي خدا باشد هم خداوند متعال و هم مردم قدردان آن هستند.
"محمد رضا فلاح زاده"  اظهار داشت: مسئوليت همه ما،  امانت است و همه بايد پاسخگو باشيم.
وي همچنين بر اهميت كار شوراي اسلامي شهر ها و روستاها تاكيد كرد و ساماندهي فضاهاي ورودي شهرها، اهميت دادن به كار فرهنگي، نظارت بر ساخت و سازها، دقت در صدور مجوزها ، اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده و....  را امري ضروري دانست.
 استاندار  يزد در بخش ديگري از سخنان خود، تاخير در تشكيل  شهرداري بزرگ يزد به عنوان كلانشهر را موجب فاصله گرفتن از كسب مجوز مترو و حمل و نقل ريلي شهري دانست و تصريح كرد: تشكيل كلانشهر و اخذ مجوز مترو  به صلاح آينده شهر يزد است.
 فلاح زاده افزود: در سال گذشته حدود  62 ميليارد تومان به شهرداريهاي استان كمك شده است.
وي همچنين خواستار همكاري شهرداريها در آماده سازي، تامين زيرساختها و... براي توسعه حوزه هاي علميه در شهرهاي مختلف استان شد.
رئيس شوراي اسلامي استان نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه مشورت يك اصل قرآني است، اهميت شوراها  در پيشبرد امور جامعه را يادآور شد.
"فقيه خراساني" سپردن كار مردم به مردم، پركردن خلاء مديريتي در روستاها، اجراي سياست عدم تمركز، كمك به مسئولان دولتي و.... را از جمله كاركردهاي مهم شوراي هاي اسلامي شهر و روستا دانست.
مديركل امور شهري و شوراها نيز با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دفتر شهري و شوراهاي استانداري، اظهار داشت:  آموزش از اولويتهاي اصلي دفتر امور شهري و شوراها در سال گذشته بوده است.
"محمود شاكري شمسي" با تبريك روز شوراها، اهميت اين نهاد مردمي را يادآور شد و گفت: يكي ديگر از اقدامات صورت گرفته درخصوص شوراها، پاسخگويي به ابهامات حقوقي و مسائل مالي شوراهاي اسلامي  بوده است.