به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، در این نشست اعضای شورای اسلامی استان، مشکلات و خواسته های اهالی حوزه انتخابیه خود را با "علی اکبر اولیاء"، نماینده مردم یزد و صدوق و "کاظم فرهمند"، نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در میان گذاشتند.
نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی در این نشست خواستار ادامه روند برگزاری نشست اعضای شورای استان با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به صورت ماهیانه شد و گفت: مسوولان ارشد استان نیز باید با برگزاری نشست هایی به خواسته ها و گفته های معقول اعضای شورای استان را که به عنوان نمایندگان مردم انجام وظیفه می کنند ترتیب اثر دهند.
فرهمند ضمن تقدیر از تلاش های نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی مناطق مختلف استان باید با الگوبرداری از دیگر استان های کشور، بهترین راهکار اخذ اعتبارات مختلف برای حوزه انتخابیه خود را اخذ کنند.
وی اضافه کرد: شورای عالی استان ها نیز طبق قانون موظف به تامین اعتبارات مورد نیاز شورای استان است که باید پیگیری های لازم در این خصوص انجام گیرد.
نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست مهمترین مسئله در خصوص شوراهای استان را به رسمیت شناختن این شورا عنوان و اظهار امیدواری کرد: با تلاش و حمایت مسوولان و نمایندگان استان در این راستا شورای استان به جایگاه واقعی خود برسد.
"علی اکبر اولیاء" افزود: در صورتی که جایگاه شورای استان به طور مناسب تعریف شود، شوراهای پایین دستی نیز به طور جدی و با اعتماد به نفس بیشتری در راستای وظایف خود گام بردارند و در نهایت زمینه توسعه همه جانبه استان فراهم خواهد شد.
 رییس شورای اسلامی استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه انجام رسالت شوراها با وضعیت کنونی دشوار است و نمایندگان مردم در شوراها نمی توانند پاسخگوی انتظارات مردم باشند گفت: مسوولان کشور باید ضمن توجه بیشتر به شوراهای فرادستی، به نظرات، پیشنهادات و خواسته های نمایندگان مردم در شوراها بها بدهند.
محمد فقیه خراسانی افزود: در زمان حاضر مصوبات شوراهای اسلامی ضمانت اجرایی ندارد و تنها شورای شهر به علت انتخاب شهردار مورد توجه مسوولین است.
وی به اهمیت استقلال مالی شوراها اشاره کرد و گفت: در صورتی که نمایندگان شوراها برای تامین اعتبارات مورد نیاز خود به مسوولان استان وابسته باشند نمی توانند به رسالت خود به نحو مطلوب عمل کنند.