اعلام دستورالعمل بازگشایی مجدد برخی از اصناف استان

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد گفت: در جلسه کمیته تطبیق ستاد استانی مقابله با کرونا، نحوه فعالیت مجدد برخی از اصناف مورد بررسی قرار گرفت و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم در این رابطه تاکید شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "‌فخرالسادات خامسی" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و‌ رئیس کمیته تطبیق ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان با اشاره به ضرورت اجرای مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، اظهار کرد: تصمیمات ‌گرفته شده در این ستاد به منظور حفظ سلامتی مردم استان و ایجاد و حفظ آمادگی برای مقابله با شیوع ویروس کروناست.
رئیس کمیته تطبیق ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ادامه داد: ‌بنابر مصوبه این کمیته برگزاری هرگونه مراسم جشن، عروسی و ترحیم در همه تالارها، رستوران ها، سالن های پذیرایی و سایر اماکن مربوطه روباز و ‌مسقف استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
خامسی گفت: همه مراکز بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند از ششم خرداد ماه سال جاری با ۵۰ درصد ظرفیت‌، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت پذیرش افراد زیر ۱۵ سال فعالیت خود را در سطح استان آغاز کنند.
‌وی با بیان اینکه مجوز فعالیت پارک‌های بازی با ۵۰ درصد ظرفیت و فقط ویژه وسایل بازی انفرادی نیز صادر شده است، افزود: تا اطلاع ثانوی تمام بازی‌های جمعی نظیر استخرهای آبی، ‌حوضچه های توپ، ‌سرسره های بادی و تونل در استان یزد تعطیل خواهند بود.
سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در رابطه با نحوه آغاز به‌کار مراکز عرضه مواد غذایی، ‌خاطرنشان کرد: رستوران‌ها، اغذیه فروشی و فست فودها هم می‌توانند با دو سوم ظرفیت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.
وی صدور مجوز فعالیت قهوه‌خانه ها، ‌کافه تریاها و کافی شاپ‌ها بدون ارائه هرگونه مواد دخانی به ویژه قلیان و با ۵۰ درصد ظرفیت را از دیگر مصوبات کمیته تطبیق ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا عنوان کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ‌فعالیت تمامی اماکن ورزش‌های آبی،‌ استخر، ‌جکوزی و شنا و رشته‌های ورزشی که نیاز به مبارزه تن به تن و تماس و مواجه افراد با یکدیگر دارند، تا اطلاع ثانوی و زمان ابلاغ دستورالعمل کشوری ممنوع است.
خامسی ادامه داد: پیرو درخواست نمایشگاه های تجاری بین‌المللی منطقه‌ ‌یزد، بازگشایی این نمایشگاه با اولویت ‌برگزاری نمایشگاه های تخصصی از ابتدای تیرماه سال جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون عرضه هرگونه مواد غذایی در ‌کنار نمایشگاه، پس از تهیه و ابلاغ پروتکل های بهداشتی و تایید و موافقت مرکز بهداشت شهرستان بلامانع است و مسئولان نمایشگاه ملزم به نصب بنرهای آموزشی برای عموم مردم هستند.
رئیس کمیته تطبیق ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: همه کارگاه های قالی بافی غیرخانگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اخذ تاییدیه کتبی از مرکز بهداشت شهرستان مربوطه مجاز به فعالیت می باشند.
سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در پایان سخنان خود تاکید کرد: در همه واحدهای صنفی استان فعالیت افراد دارای علائم بیماری و یا مبتلای قطعی به ویروس کرونا ممنوع ‌می باشد و ادامه فعالیت آنها بعد از بهبودی کامل و مطابق با پروتکل های وزارت بهداشت و درمان، امکان پذیر است.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات