مدیرکل روابط عمومی استانداری مطرح کرد:

اقدام موثر بیمه سلامت استان در راستای تحقق دولت الکترونیک

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد با اشاره به نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان، خاطرنشان کرد: بیمه سلامت با اقدامات خود گام ‌موثری در راستای تحقق دولت الکترونیک برداشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه "علی صالحی"‌ مدیرکل روابط عمومی استانداری در رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت ایران که در محل سالن همایش های حضرت باقرالعلوم(‌ع) به میزبانی اداره کل بیمه سلامت استان برگزار شد، گفت: یزد مدال درخشان ثبت جهانی را در سینه خود دارد که مردم آن ویژگی های خاصی دارند.
صالحی ادامه داد: یزد به لحاظ امنیت و آرامش از جایگاه ارزشمندی در سطح کشور برخوردار است و امنیت سرمایه گذاری در استان در رتبه اول کشور قرار دارد.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان افزود: بیمه سلامت در سال های گذشته خدمات ارزشمند و موثری را ارائه کرد که بخش عمده ای از طرح تحول نظام سلامت را این سازمان برعهده داشته است.
وی خاطرنشان کرد: این رزمایش ها می تواند گام مثبتی در جهت اطلاع رسانی نقش آفرینی این سازمان در کشور باشد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری گفت: اخیرا ‌اقدام مهم بیمه سلامت نسخه نویسی الکترونیکی است که گام موثری در تحقق دولت الکترونیک است و در جهت دستیابی به اطلاعات این حوزه می تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد.
صالحی در پایان تصریح کرد: بیمه سلامت استان در ایام بروز و شیوع کرونا طعم شیرین خدمت را به مردم یزد ‌چشانید که این امر شایسته تقدیر است و در این ایام به واقع کادر بهداشت و درمان استان درحال انجام جهاد اکبر است.


قرار گرفتن ۴۸ هزار بیمار کرونایی زیر پوشش بیمه سلامت


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران در این رزمایش سراسری گفت: از زمان بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون نزدیک به ۴۸ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.
"محمد هاشمی" اظهار ‌کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت پرداخت شده است.
وی ادامه داد: محدودیت‌ها نیز در زمینه خدمات تشخیصی لغو شده به نحوی که در مواقع عادی دوره زمانی برای انجام سی تی اسکن ۱۸۰ روز است اما نیاز ارائه این خدمت به بیماران کرونایی موجب شده این محدودیت‌ها را حذف کنیم.
هاشمی خاطرنشان کرد: شورای عالی بیمه سلامت با توجه به هزینه کمتر نگهداری از بیماران کرونایی در منزل و با توجه به تجربه مواردی بسیار موفق در این زمینه، مراقبت از فرد بیمار در منزل با تمام امکانات مراقبتی ازجمله مراقبت پزشک و پرستار در قالب یک بسته را اجرایی کرده است.


اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک توسط ۱۱ هزار مطب استان


مدیرکل بیمه سلامت استان نیز در این رزمایش گفت: درحال حاضر ۱۱ هزار مطب طرح نسخه نویسی الکترونیک بیماران تحت پوشش بیمه سلامت را اجرا می کنند.
"محمد دریجانی" اظهار ‌کرد: فضای سایبری قلب تپنده یک کشور و سازمان است و از این طریق می‌توانیم اقدامات ارزشمندی در ارتقا حوزه فعالیت خود انجام دهیم و به طور قطع حوزه سلامت کشور یکی از مهمترین بخش‌هاست.
دریجانی با اشاره به اینکه طرح نسخه الکترونیک به سرعت در استان یزد به اجرا درآمد، ‌افزود: در حالی که این طرح در کشورهایی نظیر ترکیه و فنلاند ۱۵ سال به طول انجامید، در استانی نظیر یزد به سرعت اجرا شد و تلاش ما پوشش کامل طرح نسخه الکترونیک است.
مدیرکل بیمه سلامت استان همچنین از فعال شدن نسخه الکترونیکی در ۵۰ درصد از داروخانه‌ها خبر داد.
گفتنی است رزمایش سایبری بیمه سلامت ایران به میزبانی بیمه سلامت استان یزد و با مشارکت ویدئوکنفرانسی استان‌های قم، مرکزی، سمنان، گلستان، هرمزگان و خراسان شمالی برگزار شد و در پایان از پوستر این رزمایش رونمایی گردید.

★خبرنگار و عکس: مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات