معاون عمرانی استاندار مطرح کرد:

الکترونیکی شدن فرآیند واگذاری اراضی دولتی در استان ‌یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از الکترونیکی شدن روند واگذاری اراضی دولتی خبر داد و گفت: برای اولین بار در استان با دستور استاندار محترم اطلاعات اراضی واگذار شده دولتی برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی استان احصا شد و در همین راستا بانک اطلاعاتی زمین‌های مذکور تشکیل ‌گردید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با ارائه گزارشی از اراضی واگذار شده دولتی در سال‌های گذشته در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی اراضی دولتی به دو دسته طرح های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و طرح های غیر کشاورزی تقسیم بندی شده است.
صادقیان ا‌دامه داد: سامانه سماک برای الکترونیکی کردن روند واگذاری ها، تسریع در این فرآیند و ایجاد شفافیت، راه اندازی شده و تمام واگذاری ها برای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی از طریق این سامانه انجام خواهد شد.
وی افزود: در گام اول اراضی واگذار شده برای طرح‌های غیر کشاورزی مورد بررسی و پایش قرار گرفت.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد برای این منظور کمیته ای در هر شهرستان برای این پایش تشکیل شد و گزارش پیشرفت هر کدام از طرح‌ها اعلام گردید.
صادقیان خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۷۵ مورد واگذاری که در سالهای گذشته برای طرح های غیرکشاورزی و صنعتی واگذار شده و دارای پیشرفت فیزیکی پایین بودند، برای تعیین تکلیف به کمیسیون ماده ۳۳ ارجاع شده و از این تعداد ۱۰۲ مورد واگذاری، تعیین تکلیف و خلع ید شده اند.
معاون عمرانی استاندار در پایان سخنان خود گفت: تعیین تکلیف زمین های واگذار شده در سال‌های گذشته، پتانسیل بسیار خوبی برای استان هستند ‌زیرا تمام مراحل قانونی واگذاری و اخذ مجوز ها را طی کرده اند و می‌توان این اراضی را برای متقاضیان جدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مجوزهای اخذ شده قبلی واگذار کرد.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات