استاندار یزد در نشست شورای کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان مطرح کرد :

انجام برنامه ریزی های لازم برای به حداقل رساندن تبعات اقتصادی کرونا بر اشتغال استان

استاندار یزد با بیان اینکه رکود اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا تهدید بزرگی برای اشتغال استان است، مطرح کرد: بر آن هستیم با برنامه ریزی های صورت گرفته تاثیر این رکود بر اشتغال استان را به حداقل برسانیم.




به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به رشد قابل توجه بیمه شدگان بیمه اجباری از سال 95 تا 98 (در حدود 5.2 درصد) عنوان کرد: طی دو سال گذشته شاهد کاهش میزان بیمه بیکاری نیز بوده ایم که این آمارها نشان دهنده عملکرد خوب در حوزه اشتغال استان طی سال های اخیر است.
دکتر طالبی با بیان اینکه رکود اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا تهدید بزرگی برای اشتغال استان است، عنوان کرد: بر آن هستیم با برنامه ریزی های صورت گرفته تاثیر این رکود بر اشتغال استان را به حداقل برسانیم.
وی با تاکید بر اینکه توسعه فعالیت مشاغل خانگی از جمله اولویت های استان است که از طریق صدور مجوز پشتیبان ها در دستگاه های مختلف محقق می‌شود، ادامه داد: حمایت از پشتیبان ها و مشاغل خانگی در دستور کار استان است.
استاندار با بیان اینکه صدور مجوز پشتیبان برای رونق کسب و کارهای خانگی به فعال شدن ظرفیت های اقتصادی در استان کمک کرده است، عنوان کرد: ظرفیت سنجی ای در خصوص پشتیبان ها از لحاظ موقعیت جغرافیایی (در چه مناطقی از استان و به چه میزان نیازمند پشتیبان هستیم) و نوع فعالیت (رشته هایی که می‌توانند موجب جذب بیشتر پشتیبان ها شود) صورت می‌گیرد.
وی با تاکید بر لزوم بیمه فعالین حوزه مشاغل خانگی عنوان کرد: باید ساز و کارهایی تهیه شود تا ارائه تسهیلات به پشتیبان ها منوط به بیمه کردن افراد زیر مجموعه خود باشد.
دکتر طالبی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم توجه ویژه به ایجاد اشتغال در شهرستان ها، گفت: فرمانداری ها برگزاری کارگروه اشتغال را در دستور کار خود قرار داده و رونق اشتغال در شهرستان ها با جدیت دنبال شود و تمام ظرفیت های شهرستان خود را برای جهش تولید و ایجاد اشتغال فعال کنند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات