با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد؛

به گزارش روابط عمومي استانداري، " سيد محمد حسيني " عصر سه شنبه در اين گردهمايي كه در محل سالن اجتماعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان برگزار شد، انس مردم ايران اسلامي با شعر و شاعري را يادآور شد.
وي  با اشاره به اينكه شاعران گذشته و معاصر در كل كشور در حال شناسايي هستند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سعي دارد اين مفاخر را به مردم معرفي كند ، خاطر نشان كرد: تا كنون 50 نفر از شاعران كشورمان با برگزاري مراسمي گرامي داشته شده اند.
حسيني ضمن گراميداشت روز شعر و ادب فارسي، خدمت بزرگ شاعران هر عصر در سرزمين ايران اسلامي را يادآور شد و افزود: اين پيوستگي تاريخي باعث عدم نفوذ استكبار به مرز و بوم و فرهنگ كشور اسلامي ايران شده است.
وزير ارشاد در بخش دوم سخنان خود ،افزود: لطافت و زيبايي شعر ماندگار است بنابراين به هر ميزان كه به شعر و ادب فارسي بها داده شود نتيجه بخش خواهد بود.
وي در ادامه نگاه غرب به شعر و موسيقي را نگاهي ابزاري دانست و گفت: غربي ها شعر ، موسيقي، هنرهاي تجسمي و ... را در راستاي اهداف خود در استثمار و زورگويي در جهان به كار بسته اند.
وزير ارشاد نگاه روشن به افق هاي متعالي، رنگ و بوي الهي، ماندگار بودن، ايجاد انگيزه و اميدواري، زبان شيوا و روان، خداترسي، تقوا و پرهيزگاري را از ويژگي هاي شعر ماندگار و فاخر برشمرد.
در نظر گرفتن بخش ويژه در كنار جشنواره بين المللي فجر در تمامي موضوعات در رابطه با جايگاه و شان پيامبر اكرم (ص)، ايجاد كتابخانه تخصصي شعر در استان، حل مشكل بيمه هنرمندان و همچنين حل مشكل چاپ آثار هنرمندان از ديگر موارد اشاره شده توسط عالي ترين مقام اجرايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بود.
استاندار يزد نيز پروژه تالار بزرگ مركزي يزد را پروژه اي در راستاي رساندن هنرمندان يزدي به اهداف هنري و فرهنگي خود دانست.
" محمد رضا فلاح زاده " گفت: شاعران شيعه شعر خود را در راستاي خدمت به مردم، مسئوليت، تكليف و هدف والاي خود سروده اند.
وي اظهار داشت: روحيه مبارزه با طاغوت، حماسه آفريني رزمندگان اسلام در 8 ساله دفاع مقدس و ... نشات گرفته از فرهنگ عاشوراست ك در شعر هاي حماسي و مذهبي اين مفاخر ايران اسلامي منعكس شده است.
توجه بيشتر به مقوله شعر در دوران تحصيلي دانش آموزان، حمايت مادي و معنوي از شاعران و ارج نهادن و زنده كردن ياد و خاطره شاعران استان يزد از ديگر موارد تاكيد شده توسط عالي ترين مقام اجرايي استان بود.
در اين گردهمايي رييس شوراي شعر يزد به ارائه گزارش پرداخت و 3 تن از شاعران سروده هاي خود را قرائت كردند.
در پايان ازشاعران پيشكسوت با اهداء لوح سپاس قدرداني شد.