استاندار يزد تاكيد كرد؛

 به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" روز سه شنبه در پيامي به مناسبت گراميداشت يوم ا... سوم خرداد،  سالروز آزاد سازي خرمشهر آورده است:
نام «خرمشهر»  قهرمان؛ همواره  تداعي گر تاریخي غرور آفرين  است که خاطره آن هیچ گاه از اذهان ملت غيور، رشيد و مسلمان ایران اسلامی پاک نخواهد شد.
سوم خردادماه، سالروز آزادسازي خرمشهر مقاوم در عمليات ظفرمندانه بيت المقدس است كه  به حق  يكي از درخشان ترين برگهاي كتاب تاريخ معاصر ايران به شمار مي رود و عرصه تابناكي از جهاد و شهادت و ايثار و نثار مرداني مومن و خداجوست  كه تصويري ناب  از دل بريدگي از دنيا و  دلدادگي به پروردگار متعال را به منصه ظهور رسانده و با اقتدا به بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي، حضرت امام خميني (ره)  دست به خلق حماسه اي ماندگار و بي بديل زدند كه زبده ترين طراحان  و فرماندهان نبردهاي متقارن و نامتقارن ارتشهاي جهان را به تحير و تحسر وا داشت .
حضرت امام خمینی (ره) در سوم خرداد 1361 به مناسبت آزادی خرمشهر و بازگشت اين قطعه از خاك جمهوري اسلامي ايران به آعوش وطن پس از حدود 19  ماه ، پیامی خطاب به ملت ایران صادر فرمودند كه در فرازهايي از اين پيام آمده است: "اینجانب با یقین به آن‌که ما النصر الا من عندالله از فرزندان اسلام و قوای سلحشور مسلح، که دست قدرت حق از آستین آنان بیرون آمد و کشور بقیه‌الله الاعظم - ارواحنا لمقدمه الفداء - را از چنگ گرگان آدمخوار که آلت‌هایی در دست ابرقدرتان خصوصا آمریکای جهانخوارند بیرون آورد و ندای «الله اکبر» را در خرمشهر عزیز طنین‌انداز کرد و پرچم پرافتخار «لا اله الا الله» را بر فراز آن شهر خرم - که با دست پلید خیانتکاران قرن به خون کشیده شده و «خونین شهر» نام گرفت - [بیافراشت] تشکر می‌کنم. و آنان فوق تشکر امثال من هستند. آنان به یقین مورد تقدیر ناجی بشریت و برپاکننده‌ی عدل الهی در سراسر گیتی _ روحی لتراب مقدمه الفداء _ می‌باشند." و همچنين فرمودند:"خرمشهر را خدا آزاد كرد" كه اين مساله از الهي بودن اين پيروزي حكايت دارد كه "ما رميت اذ رميت و لكن الله رمي"   رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(مدظله العالي) نيز با همين رويكرد مي فرمايند:"خرمشهر با تقوا به دست آمد"
 با اين اوصاف امروز وظيفه همگان است تا ارزشهاي حماسه سوم خرداد را براي جوانان و نسل جديد بازگو كنند تا آنان بتوانند همچون فاتحين فتح خرمشهر اين نظام و انقلاب را در برابر همه توطئه‌ها  و دسايس شرق و غرب ياري نمايند.
اينجانب با تبريك فرا رسيدن سالروز آزادسازي خرمشهر، به ملت عزيز ايران، ياد و خاطره همه شهيدان والامقام هشت سال دفاع مقدس خصوصا شهيد محمد جهان آرا و همرزمان دليرش را گرامي داشته و به مقام شامخ اين راست قامتان جاودانه تاريخ اداي احترام مينمايم.
توفيق  روزافزون همگان را در پيمودن راه شهدا، با بهره گيري از آرمانهاي والاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، امام راحل(ره) و در پرتو منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالی)  از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.