مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد:

با تقویت مشارکت بانوان فصلی جدید در مقابل تهدیدهای دشمنان گشوده می شود

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: امیدواریم با تقویت مشارکت بانوان ،روحیه تلاش و خودباوری بتوان فصلی جدید و مقاومتی موثر را در مقابل تهدیدهای فرهنگی و اقتصادی دشمنان گشود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در دیدار جمعی از بانوان دستگاه های اجرایی استان با آیت الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت هفته زن بیان کرد:انقلاب اسلامی ایران اندیشه ای ماندگار و غنی از سوی حضرت امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب است که دریچه ای تازه فراروی موقعیت زنان در جامعه گشود و به فضل الهی بلوغ و چهل سالگی این رویداد عظیم علی رغم تمام دشمنی ها با شکوه و عزت گرامی داشته شد.
« فاطمه دانش یزدی» افرود: بر این اساس زن مسلمان در کشوری با  پیشینه غنی فرهنگی می‌ بایست به منظور ایفای نقش های ارزشمند مادری و همسری خود در چارچوب خانواده توام با مشارکت فعال و سرنوشت ساز در حیات سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی جامعه خود نیز به ایفای نقش موثر بپردازد تا نیمی از جمعیت فعال جامعه به تکاپو در مسیر توسعه کشور مشغول شوند.
دانش یزدی یادآور شد: در طی سالهای اخیر نه تنها روند های جهانی بلکه تغییرات اتفاق افتاده در سطح ملی به ویژه در حوزه آموزش عالی موجب ایجاد بسترهای توانمند سازی در زنان شده و استان یزد نیز در این عرصه پیش رو بوده است که امیدواریم با مشارکت بانوان و تقویت روحیه تلاش بتوان فصلی جدید را در مقابل تهدیدهای فرهنگی و اقتصادی دشمنان گشود.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تقسیم عادلانه مسئولیت زنان و مردان در خانواده و اجتماع در دستور کار قرار گرفته است و استان یزد نیز مشارکت زنان در جامعه مدنی را  مورد توجه داده  تا زمینه ای برای تحقق ایفای نقش هرچه بیشتر  بانوان در سطوح تصمیم ساز در کنار نقشی که در نظام تربیتی بر عهده دارند، امکان پذیر شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در پایان اظهار داشت:لازم است زنان نیز با الگو قرار دادن شخصیت های ارزشمند و بی نظیری از جمله حضرت فاطمه الزهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) و دیگر بانوان شجاع،دین دار و انقلابی در سایه این ارزش ها برای رشد و رونق تمام بخش های کشور اسلامی ایران به ویژه در استان یزد گام های موثری بردارند.
در این دیدار کتاب«اگر به جبهه رفته بودم» نوشته فاطمه شریفی و با مقدمه ای از آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» نماینده ولی فقیه در استان به عنوان نخستین کتاب در یزد پس از انتخاب این شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران به مناسبت ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) که توسط انتشارات «چشم و چراغ» به مرحله چاپ رسیده؛ با محوریت نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس، رونمایی شد.

*عکاس:رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات