به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی صدوقی در این مراسم با بیان این که هر چه انسان در زندگی سختی داشته باشد و در دوران کودکی و نوجوانی مشقت بکشد باز با تلاش و کوشش می تواند به جایی برسد، به زندگی شهید صدوقی اشاره کرد و گفت: شهید صدوقی دارای پشتکار عظیمی بود و با استعداد و حافظه قوی و مثال زدنیش در راه کسب علم و تهذیب نفس کوشید و تلاش کرد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با اشاره به برخی از خصوصیات حضرت آیت ا... شهید صدوقی اظهار داشت: ایشان به خانه و زندگی علاقه و محبت خاصی داشت و احترام ویژه ای برای همسر و فرزندان قائل می شد. وی افزود: شهید صدوقی با محبت، مدیریت و پدری می کرد و با عمل و رفتار خود اخلاق و احکام اسلامی را به دیگران می آموخت.
حجت الاسلام و المسلمین صدوقی با اشاره به اهمیت و جایگاه همسر در زندگی چهارمین شهید محراب خاطر نشان کرد: بدیهی است در این زندگی، نقش زن و همسر بسیار مهم و حیاتی است و مجموعا در زندگی خانوادگی شهید صدوقی آنچه که دیده می شد مهر و محبت بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خاطراتی از دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: یکی از تصمیمات حساس و سرنوشت سازی که در آن دوران خطرناک گرفته شد تصمیم بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به ایران بود. امام جمعه یزد ادامه داد: اکثر قریب به اتفاق یاران امام(ره) که جان ایشان را در خطر می دیدند با این تصمیم موافق نبودند.
وی با اشاره به نزدیکی افکار شهید صدوقی به امام خمینی(ره) گفت: شهید صدوقی در خصوص بازگشت امام خمینی به کشور گفتند به امام بگوييد امروز بیایید بهتر از این است که فردا بیایید و حتی در مورد محل سکونت ایشان نیز پیشنهاداتی داشتند که این نکات را به امام(ره) منتقل کردم و ایشان با لبخند ملیحی آن را تایید نمودند.
استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره روایات و احادیث گفت: علما وارث انبیاء  و پیامبران مروج تمامی خوبی های عالم و مخالف تمامی ناپاکی ها هستند. وی ادامه داد: شهید صدوقی مصداق این حدیث بود و مصداق آن عمل کرد و به همین دلیل مورد کینه منافقین قرار گرفت.
فلاح زاده با اشاره به شهیدان والا مقام انقلاب اسلامی ایران و دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: این شهیدان ساخته شده مکتب شهید محراب، عاشورا و اهل بیت(ع) بودند.
وی اشاره به فرموده حضرت امام خمینی(ره) که شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان "عند ربهم یرزقون" اند و از نفوس مطمئنه ای هستند که مورد خطاب "فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی" پروردگارند تاکید کرد: مزار شهیدان دارالشفاء آزادگان در برابر قلدران تاریخ است. استاندار یزد با اشاره به فرمایش امام راحل(ره) که فرمودند اگر فقهاء عزیز نبودند معلوم نبود امروز چه علومی را بعنوان علوم قرآن و اسلام و اهل بیت علیهم السلام به خورد توده‏ها داده بودند، از شهید صدوقی به عنوان فردی عالم، عامل و مخلص یاد کرد و افزود: ایشان هم عزیز خدا و هم عزیز بندگان خدا بود و هم در دنیا زنده و هم نزد پروردگارش متنعم است. فلاح زاده با اشاره به فعالیت های شهید صدوقی از خدمات ایشان در عرصه های گوناگون تجلیل کرد.
استاندار یزد با اشاره به در پیش بودن دهه مبارکه فجر و سی امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: مسئولین موظفند با رسانه ها مصاحبه کرده و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نمایش گذارند تا مردم ببینند در حوزه های مختلف سازندگی و عمرانی چه اقدامات مهمی برای خدمت به مردم حتی در روستاهای دور افتاده انجام شده است. وی در پایان تاکید کرد: خدمات و دستاوردهای مهمی که دولت نهم برای مردم به ارمغان آورده نیز باید برای مردم تشریح شود.