به گزارش روابط عمومي استانداري يزد به نقل از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيد محمد حسيني درمراسم  يادواره شهداي گمنام استان يزد كه در محل دانشگاه پيام نور شهرستان تفت برگزار شدتاکید کرد : تحولات اخير جهان اسلام متأثر و برگرفته از روحيه شهادت و شهادت طلبي است.
وي گفت: نظام ما يك نظام الهام بخش است و بدانيد كه اين توكل بخدا و اعتماد و اعتقاد قلبي و باور شهيدان والامقام بود كه اين عزت و عظمت انقلاب اسلامي را به بار آورده است.
حسینی اظهارداشت:اگر بتوانيم به گونه هاي مختلف اين حال و هوا را به نسل جوان و نوجوان منتقل نماييم بسيار كار ارزشمندي انجام داده ايم.
وی ادامه داد:توصيه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) این است كه با بهره گيري از ابزار هنر ياد شهداي والامقام را زنده نگهداريم. به اعتقاد وزیرارشادجايگاه والاي شهادت با هيچ چيز قابل مقايسه نيست .
وي موضوع وصيتنامه شهدا را خلاصه شده در قيام عاشورا ،پيروي از امام و ولايت فقيه و دفاع از نظام مقدس جمهوري اسلامي توصيف كرد.
در ابتداي اين مراسم نيز استاندار يزد ضمن قدرداني از برگزار كنندگان اين يادواره فرهنگي معنوي بر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تاكيد كرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، محمدرضا فلاح زاده با بيان اين كه در طول تاريخ جنگ هاي بسياري به وقوع پيوسته است اظهار داشت: اما كساني كه در اكثر اين جنگها براي سلطه اشرافيت و زورگويان و قلدران تاريخ كشته شده اند شهيد نيستند و سرزمينهاي آنان نيز مقدس نيست. وي ادامه داد: تنها كساني كه براي تحقق خواسته هاي الهي كشته مي شوند شهيد هستند و نزد خداوند متعال روزي مي خورند.
استاندار يزد با اشاره به اين كه همه سرزمين هايي كه براي تحقق خواسته هاي الهي در آن تلاش شده است مقدس هستند اضافه كرد: غار حرا، مكه، مدينه، كوفه، كربلا، شلمچه، هويزه، فكه و... سرزمين هاي مقدسي هستند كه در آنها براي تحقق امر و خواسته الهي تلاش شده است.  
وي در پايان از برگزار كنندگان يادواره شهداي گمنام قدرداني كرد.