به گزارش روابط عمومي استانداري يزد به نقل از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيد محمد حسيني درمراسم  افتتاح مجتمع و خانه هاي فرهنگ دیجیتال در يزد گفت: تا پايان امسال بيش از 500 مجتمع و خانه هاي فرهنگي ديجيتال در مناطق مختلف كشور فعاليت خود را آغاز خواهند كرد .
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: تا پايان امسال در همه استان هاي كشور ، مجتمع هاي ديجيتال راه اندازي مي شود.
وی ادامه داد:راه اندازي مجتمع ها و خانه هاي ديجيتال توسط بخش خصوصي و با حمايت و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با جديت صورت مي گيرد .
وي اضافه كرد: توجه به شرايط زمان ، فناوري و ابزارهاي نوين علمي و فرهنگي براي دست يابي به اهداف مقدس نظام مقدس جمهوري يكي از برنامه هاي مهم اين وزارتخانه مي باشد .
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه همواره بايد نگاهي عميق به آينده و مقتضيات زمان براي تحقق اهداف متعالي ديني و فرهنگي داشت، تصريح كرد: يكي از رويكردهاي مهم و اساسي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، استفاده از همه ظرفيت ها و توانمندي ها براي گسترش دنياي سايبري و مجازي و فراهم كردن زمينه مناسب و پاك آن براي استفاده شايسته نسل جوان و عموم خانواده ها مي باشد .
حسيني اظهار داشت:دنياي مجازي عليرغم برخي نارسايي ها و معضلات، بايد مورد توجه دقيق و صحيح قرار گيرد و نبايد نسبت به آن بي توجه و از آن غافل بود .
وي با تأكيد براينكه نقشي كه دنياي مجازي و ابزارهاي نوين فرهنگي در دنياي كنوني براي تاثير گذاري دارند بر هيج كسي پوشيده نيست ،ادامه داد: بايد ضمن استفاده پاك و درست از دنياي سايبري و مجازي همواره مواظب معضلات و مسائل حاشيه اي و سوء استفاده هاي احتمالي آن نيز بود .
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: دنياي استكباري براي رسيدن به اهداف شوم خود با استفاده از فضاي گسترده مجازي به دنبال دامن زدن به ايران هراسي و اسلام هراسي است .
وي خاطرنشان كرد: بايد از اين دنياي گسترده براي خنثي سازي توطئه هاي مختلف فرهنگي دشمنان بيش از گذشته بهره گرفت .
وی گفت: يكي از برنامه هاي مهم و مورد تاكيد اين وزارتخانه اين است كه با ارائه تسهيلات كم بهره به جوانان علاقمند و مستعد براي حضور و ورود موثر در اين فضا استفاده كند.
گفتني است افتتاح فرهنگسرای قرآن وعترت و بازديد از زورخانه علي ابن ابيطالب(ع) از ديگر برنامه هاي سفر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به يزد بود.