به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح زاده در پایان این نشست، مباحث مطرح شده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان را خوب ارزیابی کرد.
استاندار یزد با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از تشکیل کارگروهی در همین رابطه در استان خبر داد و گفت: در این نشست پیرامون تشکیل یک ستاد و کارگروه با کمیته های تابعه فرهنگی، زیرساختها، مصرف و بهره وری میان اعضا بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید دستگاهها پیشنهادهای خود را جمع بندی کرده و در جلسه آینده ضمن استفاده از نظر روحانیون والامقام، اساتید دانشگاهها و سایر اقشار فرهیخته جامعه زمینه تشکیل این ستاد فراهم آید. وی ابراز امیدواری کرد نظرات جمع بندی شده در این ستاد در کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در جهت توسعه استان و کشور اثر مثبت و کارسازی داشته باشد.
فلاح زاده مشکلات و مسائل شهرک اسکان را از دیگر موارد مطروحه در این نشست عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از مردم از شهرهای تابعه و استانهای همجوار کوچ کرده و در کنار شهر یزد در محل شهرک اسکان اقامت یافته اند. وی افزود: این افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کامل و کافی، در نحوه اسکان خود دچار مشکلاتی شده اند و باید برای آن چاره اندیشی شود.
استاندار یزد با بیان این که مهم ترین اقدام، وارد کردن این منطقه به داخل محدوده شهر یزد بود که در شورای برنامه ریزی مطرح و به تصویب رسید خاطرنشان کرد: البته کارهای بعدی باید در مرکز پیگیری شود که امیدواریم با تصویب نهایی آن در تهران، ساکنین این شهرک از خدمات شهری و آموزشی مناسب تری برخوردار شوند.
وی با اشاره به نقش مدیران در این رابطه ادامه داد: مدیران و مسئولین باید با مدیریت صحیح و موثر، مهاجرت از روستاهها، شهرها و دیگر استانها و همچنین اسکان حاشیه شهرها را کنترل کنند تا مردم  به صورت اصولی و قانونی اسکان داده شوند و مورد حمایت قرار گیرند.
فلاح زاده با بیان این که مردم نیز باید قانون را مراعات کنند گفت:  مردم برای آن که دچار مشکلات نشوند باید با مراجعه به مسکن و شهرسازی و با آگاهی کامل از قوانین و مقررات اقدام به خرید زمین کنند. وی به رعایت مقررات در خصوص گرفتن پروانه، انتخاب ناظر و سایر خدمات شهری تاکید کرد.
فلاح زاده در پایان از قرار گرفتن منطقه حسن آباد مشیر در محدوده شهری یزد با تصویب هیات دولت خبر داد و خواستار پیگیری اقدامات بعدی در این خصوص شد.
شایان ذکر است بحث در خصوص جمع بندی بودجه عمرانی سال گذشته، بودجه های مازاد، توازن و همچنین توضیحاتی در خصوص نحوه جذب و تسریع در جذب بودجه ها و بررسی های اولیه در رابطه با بودجه سال آینده از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.