به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " محمد رضا فلاح زاده " در این مراسم با اشاره به نقش مهم و ارزشمند معلمان در جامعه افزود: پاسداران انقلاب اسلامی خود معلمانی در عرصه های جهاد و شهادت هستند که درس ایثار و فداکاری را به مردم می آموزند.
وی با بیان این مطلب که مقام معلمی مقام انبیاء و رسول گرامی اسلام (ص) است، خاطرنشان ساخت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی معلمان این مرزو بوم با تدین، تعهد، صبر، بردباری و تفکر صحیح به امر تعلیم و تربیت افراد جامعه پرداخته اند.
استاندار یزد در ادامه تصریح کرد: کسانی که در عرصه های گوناگون علمی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی برای کشور جمهوری اسلامی ایران افتخار آفریدند و پیشرفت های چشمگیری را رقم زدند شاگردان معلمانی سخت کوش و پر تلاش هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در عصر فعلی معلم ما حضرت امام خمینی (ره) و معلمان ثانی و ثالث جامعه شهید مطهری (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می باشند.
فلاح زاده در ادامه تشنگان علم و دانایی را به خواندن آثار گوناگون استاد، علامه، فیلسوف و فقیه عالی مقام شهید مرتضی مطهری توصیه کرد که حضرت امام خمینی (ره) در خصوص آثار ایشان فرموده اند: آثار او بلااستثناء خوب است.
فلاح زاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: محور هر دوعالم حضرت زهرا سلام الله علیها است.
در ابتدای این مراسم فرماندهی تیپ الغدیر استان یزد نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت استاد مطهری(ره) و گرامی داشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه خاطرنشان ساخت: عنصر نیروی انسانی به عنوان اشرف مخلوقات عالم در همه جا مورد تکریم قرار گرفته و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با توجه به این امر به عنوان اولین حکومت شیعه پس از حکومت حضرت علی(ع)، با رهبری ولی فقیه هدفش یعنی هدایت بشر را دنبال می کند.
سردار الله داد در ادامه به جایگاه والای معلمان در اسلام اشاره کرد و افزود: جایگاه معلم به عنوان هدایت گر بشر جایگاه خاص و طبق فرموده حضرت امام خمینی(ره) وظیفه معلم هدایت جامعه و افراد آن جامعه است.
در پایان این مراسم با حضور استاندار و سایر مدعوین از اساتید برتر حوزه، دانشگاه و معلمان آموزش و پرورش استان یزد تجلیل به عمل آمد و سالن همایش های سپاه در محل ستاد فرماندهی تیپ العدیر استان به بهره برداری رسید.