معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد:

بورسیه شغلی دانشجویان در شرکت های دانش بنیان یزد کلید می خورد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد از اجرای طرح بورسیه شغلی دانشجویان در شرکت های دانش بنیان یزد به صورت پایلوت خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ جلسه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد در جهت بررسی مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان استان با موضوع بورسیه شغلی فارغ التحصیلان دانشگاهی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، روسای بنیاد نخبگان، دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان دستگاه های مرتبط در محل اتاق بازرگانی یزد تشکیل شد.

در این جلسه محمد علی شاه جسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد با بیان اینکه جلسات مختلفی در ارتباط با شعار  سال برگزار گردید بخث و تبادل نظر انجام و پیشنهادات خوب عملی در چهت تحقق شعار داده شده است گفت:  اولین جلسه کارگروه علم و فناوری و دانش بنیان تشکیل و یکی از موضوعات دستور جلسه احصاء مسائل ومشکلات شرکت های دانش بنیان  در جلسات مختلفی بوده که با استاندار برگزار و در شورای گفتگو مطرح گردیده است.

وی افزود: این مشکلات شامل مسائل حوزه بانکی، فروش محصولات، عدم رغبت ارگان های دولتی به خریدمحصول استانی، فرار نخبگان از استان، عدم استقبال جوانان یزدی به اشتغال در شرکت های دانش بنیان در استان، کمبود نیرو، ارتباط حوزه دانش بنیان با صنعت، ارتباط دانشگاه با صنعت و.. بوده است.

شاه حسینی تصریح کرد: یکی از پیشنهاداتی که برای رونق شرکت های دانش بنیان مطرح گردید بورسیه شغلی دانشجویان در شرکت های دانش بنیان بود که باید در این جمع سازوکار آن مطرح و با چند واحد صنعتی بزرگ استان صحبت شود و کار اجرایی گردد.


معاون استاندار یزد ابراز داشت: البته این اقدام به صورت موردی در برخی از واحدهای صنعتی استان اتفاق افتاده و از دانشجویان حمایت شده است اما باید  مدل مورد اتفاق و اجماع این جمع تهیه گردد که در استان به عنوان یک سیاست عرضه شود.

شاه حسینی در پایان خاطر نشان کرد؛ مدل ارائه شده باید  در جلسه اصلی علم و فناوری و دانش بنیان استان مطرح گردد و اگر این کار موفق اجرا شود استان می تواند به عنوان پایلوت کشوری مد نظر قرار گیرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات