استاندار يزد تاكيد كرد:

تاثیر معماري اسلامي-ايراني مدرسه، در موفقیت‌های آموزشي

«محمدعلي طالبي» با اشاره به درخشش بين المللي نام استان يزد در معماري اصيل و فاخر بيان كرد: جایگاه تربيتي و وجوه فرهنگي،هنري و ديني معماري اسلامي-ايراني مدرسه در موفقیت های آموزشي تاثیر دارد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،استاندار يزد در هشتمين همايش ملي و نخستین همايش بين المللي «مدرسه ايراني،معماري ايراني» كه  با حضور وزير آموزش و پرورش آغاز به كار كرد،گفت:اميد است برگزاري اين همايش به ميزباني يزد نقشي موثر در تقويت زيرساخت هاي تربيتي دانش آموزان و آينده سازان كشور ايفا نمايد.
«محمدعلي طالبي» افزود:نام يزد همواره در كنار معماري اسلامي مي درخشد و جهان نيز  در برابر عظمت و ويژگي هاي  اين معماري منحصر به فرد به پا خاست و بافت تاريخي يزد در فهرست ميراث جهاني به ثبت رسيد.
طالبي خاطرنشان كرد:در معماري اسلامي-ايراني همواره وجوه فرهنگي،هنري و ديني متعددي را شاهد هستيم كه اثرات تربيتي چشمگيري با خود به همراه دارد و اگر استان يزد 25 سال صدرنشيني كنكور است بخشي از آن به محيطي برمي گردد كه دانش آموزان مشغول به تحصيل هستند.
وي اظهار داشت:محيط هاي آموزشي و تربيتي استان يزد از ارزش هاي اين نوع معماري متاثر هستند و ضرورت دارد برآيند برگزاري همايش بين المللي مدرسه ايراني،معماري ايراني به ميزباني استان يزد به تلفيق توانمندي ها و رشد ظرفيت ها در اين حوزه كمك كند.
استاندار يزد با قدرداني از حضور وزير آموزش و پرورش در استان، بيان كرد:صدر نشيني دانش آموزان در كنكور،تلاش معلمان و كاركنان آموزش و پرورش و اهتمام خانواده ها به این موضوع ضرورت قدرداني  از اين تلاش ها و زمينه سازي براي رشد در ابعاد مختلف را ايجاب مي كند و در اين راستا  پرورش و تقويت نگاه  ملي در حوزه تربيتي و آموزشي به استان يزد لازم است.
گفتني است هدف از اين همايش سه روزه احياي معماري ايراني در فضاي آموزشي كشور با عنوان «مدرسه امروز ميراث ماندگاري» است كه با حضور مديران كل آموزش و پرورش و مديران كل نوسازي،توسعه و تجهيز سراسر كشور در دانشگاه يزد برگزار مي شود.
در آغازين روز اين برنامه از تمبر پستي هشتمين همايش ملي و اولين همايش بين المللي «مدرسه ايراني،معماري ايراني» نيز  با حضور وزير آموزش و پرورش رونمايي شد.

*خبرنگار:فاطمه شريفي
*عكاس:رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات