استاندار یزد تاکید کرد :

ترویج مسائل فرهنگی در دستور کار شورای شهر قرار گیرد

استاندار یزد پیش از ظهر دوشنبه 21 تیرماه ، در دیدار با شهردار ، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر یزد گفت : ضروری است در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها ، مسائل فرهنگی و توسعه و ترویج فرهنگ در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، "سیدمحمد میرمحمدی" در این دیدار که معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل حوزه استاندار نیز حضور داشتند ، ضمن گرامیداشت و تبریک روز عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف وحجاب یکی از محورهای عمده تکامل انسانی است .
وی ادامه داد : عفاف و حجاب به معنی شرم وحیا ، رعایت اخلاق ، منش و رفتار انسانی و حفاظت از ارزش ها و کرامت های انسانی می باشد و ساده اندیشی است اگر واژه عفاف  وحجاب را تنها در پوشش خلاصه کنیم .
میرمحمدی خاطر نشان کرد : توسعه فرهنگی استان یکی از محورهایی بوده که همواره مورد توجه مدیریت ارشد استان  واقع شده و در این راستا اتاق فکر و شورای توسعه فرهنگی استان با حضور علما ، روحانیون و نخبگان علمی و مذهبی تشکیل شده است.
استاندار یزد افزود: اگر فرهنگ ما قوی و غنی باشد، هیچ فرهنگی نمی تواند در ما نفوذ کند و به جای اینکه فرهنگ های دیگر روی ما تاثیر گذارد این فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است که بر روی فرهنگ های دیگر تاثیرگذار خواهد بود .  
میرمحمدی تصریح کرد : باید خارج از بحث های گروهی ، سیاسی ، حزبی و منافع شخصی به مقوله فرهنگ پرداخته شود و بهترین استفاده را از اعتبارات فرهنگی در راستای تربیت نسل جوان و فرزندانمان داشته باشیم .
عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود ، دانستن و اطلاع از همه اقدامات و فعالیت هایی که در استان انجام می شود را حق مردم و اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان منتخب مردم دانست وگفت: بعضی سعی می کنند بدون تدبیر و با هدف تامین منافع شخصی و گروهی هر اقدامی که در راستای آسایش و رفاه مردم در استان انجام می شود را زیر سوال برند که این اقدام آنها شایسته و پذیرفته نیست .
وی با اشاره به اینکه در بحث انتقال آب به استان یزد هیچ مشکلی وجود ندارد ، خاطر نشان کرد: خط اول و دوم انتقال آب به استان بدون توقف و با قوت در حال انجام است و به صورت دقیق از پیشرفت کار و لوله گذاری خط انتقال اطلاع داریم .
میرمحمدی در پایان سخنان خود اظهار داشت : ضروری است برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها به گونه ای باشد که در آن ها آسایش و رفاه مردم مدنظر قرار گیرد و در رابطه با حل مشکلات و مسائل مردم به عنوان خدمتگزاران آن ها احساس مسئولیت بالا داشته باشیم .
گفتنی است در ابتدای این جلسه رییس و اعضای شورای اسلامی شهر یزد گزارشی از فعالیت های شورا  را ارائه دادند و بخشی از مشکلات شهر ی را به استاندار یزد و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار منتقل کردند .
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات