توسط استاندار یزد و در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا صورت گرفت:

تشریح آخرین تصمیمات و برنامه ها برای اجرای طرح "فاصله گذاری هوشمند اجتماعی"

استاندار یزد در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا آخرین تصمیمات و برنامه ها برای اجرای طرح "فاصله گذاری هوشمند اجتماعی" را تشریح کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که روز پنجشنبه 21 فروردین ماه و با حضور نماینده ولی فقیه در استان یزد و اعضای ستاد و حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد، آخرین محدودیت ها و برنامه های استان برای مقابله با کرونا و جزئیات طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را تشریح کرد.
دکتر طالبی در این نشست با اشاره به مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، عنوان کرد: فعالیت اصناف پرخطر تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و فعالیت مابقی اصناف با رعایت پروتوکل های بهداشتی بلامانع خواهد بود.
استاندار یزد ادامه داد: اصناف پر خطر شامل پاساژها و مجتمع های تجاری، آموزشگاه های رانندگی، رستوران ها و اغذیه فروشی ها (فعالیت بخش بیرون بر در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است) و گرمابه ها و مراکز سونا و ماساژ است.
وی افزود: روزبازار ها و نمایشگاه ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت ها، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن های مراسم و قهوه خانه ها و چایخانه ها و تریا ها از جمله دیگر اصناف پر خطر هستند که فعالیت آنها تا اطلاع بعدی ممنوع است.
دکتر طالبی با اشاره به ممنوعیت فعالیت مراکز تجمعی در هفته های گذشته، عنوان کرد: این ممنوعیت ها برای کنترل بهتر بیماری کرونا ادامه خواهد یافت.
استاندار درباره مصادیق مراکز تجمعی عنوان کرد: مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه ها، مهد کودک ها، مراکز فرهنگی (همچون سینما، تئاتر، فرهنگسرا ها و...)، مراکز ورزشی سرپوشیده و سالن های ورزشی، اماکن مقدسه (زیارتگاه ها، مساجد، حسینیه ها) و پارک ها و فضای سبز از جمله مراکز تجمعی هستند که تا اطلاع بعدی تعطیل و بسته خواهند بود.
دکتر طالبی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برداشته شدن برخی ممنوعیت ها در زمینه ورود و خروج به شهر ها از روز شنبه 23 فروردین، عنوان کرد: کنترل ورودی های استان و بویژه روستاهای تفریحی استان ادامه خواهد داشت.
وی در انتها ابراز امیدواری کرد با همراهی مردم، رعایت مسائل بهداشتی و کاهش تردد ها در سطح شهر، شاهد کاهش محدودیت ها در فعالیت اصناف طی هفته های آتی باشیم و شرایط کشور و استان به روال عادی بازگردد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات