تشریح اقدامات و دستاوردهای یزد در حوزه مقابله با کرونا در اولین نشست خبری استاندار با رسانه ها در سال 99

استاندار یزد در اولین نشست خبری سال 99 با مدیران خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان، اقدامات و دستاوردهای یزد در حوزه مقابله با کرونا را تشریح کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی طالبی با اشاره به پیشگام بودن یزد در تشکیل ستاد استانی کرونا عنوان کرد: اولین جلسه برای مدیریت کرونا در استان 3 روز پیش از اعلام رسمی ورود ویروس به کشور تشکیل و جلسه بعدی در روز اعلام خبر ورود ویروس به کشور برگزار شد.
وی با اشاره به اقدامات استان برای مقابله با کرونا عنوان کرد: تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، اصناف، هتل ها، مراکز عمومی، تعدیل ساعات کار ادارات دولتی و کاهش تعداد کارمندان حاضر در ادارات به یک سوم و جلب همکاری بانک ها از جمله برخی اقدامات استان برای مقابله و پیشگیری کرونا بوده است.
استاندار در خصوص میزان سفر به استان گفت: به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش 80 درصدی ورود به جاده های استان را داشتیم که عموم این افراد یزدی های ساکن دیگر استان ها بودند .
وی افزود: مشکل اصلی در حوزه تردد ها ورود مسافران نوروزی نبوده بلکه تردد های غیرضروری هم استانی ها است .
استاندار ادامه داد: برای مقابله با پذیرش مسافر در استان تاکنون 96 خانه مسافر را پلمپ کرده ایم.
طالبی با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا عنوان کرد: در راستای تحقق شعار حکمرانی خوب و شفافیت، به دنبال دستیابی به آمار دقیق مبتلایان به کرونا بودیم و هجمه ها در فضای مجازی مانع از ارائه آمار دقیق نخواهد شد.
وی افزود: آمار بالای مبتلایان به کرونا به دلیل حساسیت بالای دانشگاه علوم پزشکی در بیمار یابی است.
طالبی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه های استان متضرر شدن واحدهای تولیدی و صنعتی است، افزود: پیگیر دریافت تسهیلاتی برای صنایع متضرر از رکود اقتصادی ناشی از کرونا هستیم.
وی ادامه داد: اصناف خرد و کارگران روز مزد بزرگترین آسیب را از تبعات اقتصادی کرونا متحمل شدند که در حال کمک به آنها هستیم.
 بالاترین مقام اجرایی استان در خصوص اقدامات انجام شده برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز، عنوان کرد: یکی از فرصت هایی که کرونا به وجود آورد شناسایی خلا ها و برطرف کردن نیازهای آینده استان بود.
وی افزود: روزانه بالای 50 هزار ماسک در استان تولید می‌شود که اولویت توزیع ماسک به بیمارستان ها است ولی به زودی توزیع عمومی انجام می‌شود.
طالبی افزود: دو واحد صنعتی تولید ماسک به زودی بهره برداری شده و میزان تولید ماسک در استان را به 150 هزار در روز می رساند.
استاندار با اشاره به تولید روزانه 250 هزار دستکش در استان، عنوان کرد: در این زمینه علاوه بر تامین نیاز استان نیاز دیگر استان ها را نیز مرتفع کرده ایم.
وی افزود: تولید لباس های یکپارچه برای کادر درمانی در استان صورت می گیرد و تولید به میزانی است که نیاز کادر درمانی در استان را مرتفع می کند.
استاندار با اشاره به مشکل تامین اکسیژن در بیمارستان ها به عنوان یکی از مشکلاتی که در گذشته با آن مواجه بودیم، تصریح کرد: با هماهنگی های صورت گرفته این مشکل نیز رفع شد.
وی به اقدامات صورت گرفته برای تامین مواد ضد عفونی کننده اشاره کرد و افزود: نیاز استان به ضد عفونی کننده های سطوح در روزهای اول شیوع کرونا برطرف شد و در چند روز آینده واحد تولیدی ضد عفونی کننده دست در استان افتتاح می‌شود و نیاز استان را به صورت کامل مرتفع خواهد کرد.
طالبی با اشاره به برخورد ها و پیگیری های جدی در مقابل احتکار کنندگان مواد بهداشتی، عنوان کرد: با توجه به قاطعیت در برخوردها به جز چند مورد در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، مورد جدیدی در زمینه احتکار نداشته ایم.
نماینده ارشد دولت در استان با بیان اینکه کرونا موجب فراموشی دیگر حوزه ها نشده است، افزود : تحقق شعار سال را با جدیت دنبال می‌کنیم چرا که جهش تولید فرصتی مناسب برای توسعه استان صنعتی یزد است.
استاندار با اشاره به توجه استان به بلاهای طبیعی فصلی که کشور را تهدید می‌کند، عنوان کرد: بر اساس هماهنگی ها و اقدامات صورت گرفته، آمادگی کامل برای مهار سیل در استان  وجود دارد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات